همدان؛

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان؛ هیچگونه نگرانی در زمینه تامین گوشت مرغ نداریم

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان گفت: هیچگونه نگرانی یا مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان همدان تا پایان سال وجود ندارد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد نظرپور با اشاره به اینکه از ابتدای امسال  تا پایان بهمن‌ماه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان همدان بیش از ۲۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام‌شده است ،گفت: میزان جوجه ریزی‌ در امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است .

وی با بیان اینکه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه از این جوجه ریزی‌ها در دی و بهمن‌ماه اتفاق افتاده است افزود:جوجه ریزی‌هایی که از اول بهمن صورت گرفته از نیمه دوم اسفندماه دوره پرورشی خود را سپری کرده و برای کشتار به کشتارگاه می‌روند و در بازار عرضه خواهند شد.

نظرپور اظهار داشت: با توجه به جوجه ریزی انجام‌شده تا قبل از بهمن‌ماه، میانگین تولید ماهیانه گوشت مرغ در استان حدود ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰  تن بوده و میانگین مصرف ماهیانه گوشت مرغ در استان حدود ۴۲۰۰ تن است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جوجه ریزی ماه‌های پایانی سال و ورود مرغ از سایر استان‌ها و ذخایر مرغ موجود در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام استان اطمینان داده می‌شود که هیچ‌گونه نگرانی یا مشکلی درزمینهٔ تأمین گوشت مرغ موردنیاز مردم استان وجود نخواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: با ورود مرغ با برندهای مختلف به استان همدان که در راستای تحقق قدرت انتخاب مردم انجام می شود  به همان اندازه مرغ از استان همدان برای عرضه در سایر استان‌ها ارسال خواهد شد .

 نظرپور گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم برای تولید مرغ در استان که حدود ۹ میلیون قطعه برای هر دوره جوجه ریزی است همچنین  فعال بودن واحدهای پرورش مرغ گوشتی در تلاش هستیم  تا استان همدان به یکی از استان‌های مطرح درزمینهٔ  صادرات گوشت مرغ تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار