استاندار خراسان رضوی از تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار به حوزه ی بهداشت و درمان در حاشیه ی شهر مشهد و و افزایش دو و نیم برابری بودجه عمرانی استان ها از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در مراسم بهره برداری ازپروژ های عمرانی مشهد مقدس گفت: انقلاب اسلامی با هدف ایجاد عدالت و گسترش آزادی های انسانی و دینی، به رهبری بی نظیر امام راحل (ره) و همراهی مردم، به معجزه ی بزرگ قرن تبدیل شد و حکومتی مبتنی بر مردمسالاری دینی شکل گرفت.

وی افزود: دولت تدبیر و امید نیز در راستای رهنمودهای امام و رهبری، توسعه ی متوازن و رسیدگی به مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته را در دستور کار خود قرار داد. که در همین راستا توجه به نقاط حاشیه شهر با جدیت دنبال شد،به گونه ای که تنها در حوزه ی سلامت، از ابتدای سال تا کنون 75 پایگاه و 41 مرکز سلامت و همچنین 13 خانه ی بهداشت راه اندازی شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: علی رغم توطئه های دشمنان و عدم دسترسی به درآمدهای نفتی، بودجه ی عمرانی استان ها روند افزایشی داشته که شاهد این مدعا بهره برداری از بیش از دو هزار و 500 پروژه در دهه ی فجر امسال بود که در مقایسه با سال گذشته 2.5 برابر افزایش داشته است.

رشیدیان تصریح کرد:با توجه تعامل سازنده ی دولت و بخش خصوصی در سال همدلی و همزبانی به مدد تحقق این مهم و علی رغم تمامی تنگناها، شاهد توفیقات خوبی در عرصه های مختلف بوده ایم .

وی گفت: موضوع مذاکرات هسته ای یکی از حساسترین و مهمترین وقایع دوران بعد انقلاب اسلامی بود که به نتیجه رسیدن آن یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است ،که این توافق در سایه همدلی، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، تدبیر رئیس جمهوری و کارآمدی تیم مذاکره کننده هسته ای حاصل شد.

استاندار خراسان رضوی به موضوع انتخابات و اهمیت و نقش آن در اقتدار ملی و بین المللی کشوراشاره کرد و گفت: تلاش برای مشارکت حداکثری و حضور تمام قشرها، جناح ها و احزاب معتقد به نظام و رهبری از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی هم دراین مراسم گفت :ساماندهی حاشیه ی شهر مشهد یکی از اولویت های حوزه ی عمرانی دولت تدبیر و امید است

محمد مقدوری با بیان اینکه مشهد امروز با مشکل اساسی به نام حاشیه نشینی با ریشه 40 ساله و شرایط خاص مواجه است افزود :تا 10 سال پیش کلانشهر مشهد فقط 500 هزار حاشیه نشین داشت اما هم اینک این جمعیت به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده و شرایط دشواری را برای همه شهروندان مشهدی ایجاد کرده است.

وی گفت: در دوره فعالیت دولت یازدهم ساماندهی و رسیدگی به وضعیت حاشیه شهر مشهد به عنوان یکی از اولویت های اساسی فعالیت های عمرانی دولت تدبیر و امید در مشهد مورد توجه قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه پروژه های مورد بهره برداری امروز نیز از طریق هشت دستگاه اجرایی در حاشیه شهر مشهد به انجام رسیده است گفت: مجموع اعتبار هزینه شده در این پروژه ها هزار و 87 میلیارد ریال و از این میان 205 پروژه در حوزه دهیاریها با هزینه 106 میلیارد ریال است. 158 پروژه نیز در حوزه شهرداریهای خراسان رضوی با مجموع اعتبار 817 میلیارد ریال اجرا شده اند.

وی افزود :98 پروژه دیگر نیز شامل آموزشی، ورزشی و خدماتی در نواحی حاشیه ای شهر مشهد با هزینه 164 میلیارد ریال اجرا شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است./س

انتهای پیام//

برچسب ها: اعتبار ، بهداشت ، درمان ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.