برای نخستین بار در خراسان رضوی؛

هر شعبه اخذ رای، یک بازرس مستقل

انتخابات هفتم اسفند در خراسان رضوی برای نخستین بار در هر شعبه اخذ رای یک بازرس مستقل در هر شعبه اخذ رای خواهد داشت.

هر شعبه اخذ رای، یک بازرس مستقل

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری از استقرار بازرس مستقل در هر شعبه اخذ رای در انتخابات 7 اسفند خبر داد.

ناصر فخرموحدی با بیان اینکه در دوره های پیشین انتخابات هر پنج تا 10 شعبه اخذ رای دارای یک بازرس بودند، افزود: این رخداد برای اولین بار در سطح استان صورت می گیرد.

وی محل استقرار دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات را در دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی اعلام و تاکید کرد: هر 10 تا 20 شعبه اخذ رای توسط یک سربازرس کنترل می شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی درباره مناطق سخت‌گذر نیز گفت: هر 10 شعبه یک سربازرس و مناطق عادی هر 20 شعبه یک سربازرس دارند.

فخر موحدی افزود: در کل استان 28 هیات بازرسی فعالیت دارند که حدود چهار هزار بازرس و سربازرس زیر نظر این هیاتها فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در سراسر استان تخلفات به صورت روزانه به استاندار و ستاد انتخابات گزارش می شود، گفت: بیشتر تخلفات تاکنون در زمینه تبلیغات زودهنگام و تشکیل نشستهای خانگی و محافل بوده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی به تشکیل هیات بازرسی انتخابات استان متشکل از یک کمیته حقوقی 10 نفره، اشاره کرد و افزود: این کمیته وظیفه پاسخگویی به پرسشهای احتمالی نامزدها، فرمانداریها و پیگیری حقوقی تخلفاتی را بر عهده دارد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی 12 حوزه اصلی و 61 حوزه فرعی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک حوزه اصلی در 27 شهرستان و 42 بخش استان خراسان رضوی پیش بینی شده است.

در خراسان رضوی 60 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات پیش بینی شده که از این تعداد 13 هزار نفر به منظور محافظت صندوقهای شعب اخذ رای توسط نیروی انتظامی تامین خواهند شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار