سمنان؛

گل و نهال به شهروندان سمنانی اهدا می شود

کار توزیع گل و نهال 15 اسفند در هفت سرای محله شهر سمنان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مدیر مرکز آموزش های شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت: امسال هفت سرای محله شهر کار توزیع گل ونهال بین شهروندان را انجام می دهند.
 علی اکبر بنی اسدی گفت: با توجه به کویری بودن شهر سمنان و کمبود آب در این شهر کاشت نهال و توسعه فضای سبز اهمیت زیادی دارد و نگهداری آن نیز مشارکت شهروندان را می طلبد .
وی اظهار داشت: در سال های گذشته سازمان فضای سبز شهرداری سمنان با صرف هزینه های زیاد تعداد زیادی گل و درخت تهیه و در بین شهروندان توزیع می کرد که این روند توزیع دردسر و زحمت زیادی برای همکاران ما در سازمان فضای سبز داشت.
وی خاطر نشان کرد : کار کاشت این نهال ها و گل ها نیز با تاخیر توسط شهروندان انجام می شد و با توجه به این که یک درخت با ریشه سرباز بیش از 5 ساعت دوام نمی آورد بخش زیادی از این نهال ها و گل ها به بهره برداری نمی رسید و خشک می شد.
بنی اسدی از تعامل مرکز شهروندی با سازمان فضای سبز خبر داد و افزود: با مذاکرات صورت گرفته با این سازمان قرار شد همکاران فضای سبز دوره آموزشی یک ساعته کاشت و نگهداری از گل و نهال را در سراهای محله برای ساکنان محلات شهربرگزار کرده و سپس  گل و نهال های تهیه شده را در بن شهروندان متقاضی توزیع کنند.
مدیر مرکز اموزش های شهروندی خاطر نشان کرد: همچنین در اقدام مشترک دیگری سازمان فضای سبز فرم هایی را تهیه و سراهای محله اقدام به توزیع ان بین ساکنان محلات کردند تا نیازهای شهروندان در زمینه گل و نهال مشخص و ثبت شود.
به گفته وی  پرسنل فضای سبز طی سه ماه آینده براساس درخواست های ثبت شده شهروندان اقدام به کاشت گل و نهال های در محل های مشخص شده از سوی شهروندان می نمایند.
بنی اسدی از توزیع گل و نهال از 15 اسفند در سراهای محله خبر داد و افزود: براساس تاریخ های مشخص شده از سوی سازمان پارک ها و فضای سبز آموزش و توزیع گل و نهال 15 اسفند در سرای محله وحدت در خیابان 20 متری ، نبش چهارراه،16 اسفند در سرای محله گلستان،حد فاصل میدان توحید و فرهنگ خ بنفشه 5 شرقی،17 اسفند در سرای محله امیرالمومنین در صنعتی ساز مدیران، بلوار شهرداری بعد از بازارچه،18 اسفند در سرای محله ابوذرجنب پارک شهروند،19 اسفند درسرای محله آرمان جنب پارک الهیه،20اسفند در فرهنگسرای امیدخانواده(آسمان)جنب  مجموعه بانوی شهر و21 اسفند در سرای محله شهید احمدی(بلوار آتشگاه) انجام می شود و شهروندان می توانند ساعت 9 صبح با حضور در مراکز فوق نسبت به آموزش کاشت و دریافت گل و گیاه اقدام کنند./انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.