آثار آذر خیریان در گالری سبحان از روابط انسانی می‌گوید.

آذر خیریان، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: عنوان این نمایشگاه «ضربدر 2» است که علت انتخاب آن، سوژه و محتوای کارهاست. در این مجموعه تقابل بین زن و مرد و روابط انسانی و اجتماعی آن‌ها با یک دید متفاوت بررسی شده است.

وی افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه به طور کلی نگاه متفاوتی است که نسبت به موضوع روابط بین آدم‌ها داشته‌ام. خیلی وقت‌ها بانوان پرچمدار این هستند که شرایط یکسانی با آقایان نداشته و مورد ظلم واقع می‌شوند. در حالی که با یک زاویه دید متفاوت می‌بینیم که همیشه هم‌ چنین نیست و مردان جامعه نیز خیلی وقت‌ها آسیب‌پذیرتر از بانوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی منطقی نگاه کنیم همه چیز 50،50 است و نباید گفت که حقوق زنان در برابر مردان کمتر است. از این رو این نمایشگاه در ذهن مخاطبان و بازدیدکننده‌ها چالشی ایجاد کرد و آن‌ها را به فکر فرو برد که همین برای من بسیار حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: سبک کارها اکسپرسیونیسم انتزاعی است که در واقع بین اکسپرسیون قطعی و انتزاع مطلق قرار می گیرد. برای قطعی شدن سوژه نقاشی‌ها بیش از 1000 فریم عکاسی کردم و سوژه‌ها را پیاده ساختم که البته از یک جایی به بعد تصمیم گرفتیم خیلی مقید به عکس‌ها نبوده و آنچه را که خود می‌پسندم به کار اضافه کنم. تکنیک کارها نیز اکرلیک بوده است و ابعاد آن‌ها متفاوت است.

خیریان در پایان گفت: با توجه به اینکه در نظر عوام خیلی شناسانده نشده بودم و دایره ارتباطی‌ام از جهت هنری محدود می‌شد به آن‌هایی که می‌دانستند نقاشی می‌کنم و دسته‌ای از استادان و علاقه‌مندان هنری، با برپایی این نمایشگاه سعی در شناساندن آثارم در جامعه تجسمی داشتم و خیلی بعد اقتصادی را مد نظر نیاوردم.

گفتنی است، این نمایشگاه تا 6 اسفند در گالری سبحان میزبان هنردوستان است.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار