شهردار تهران:

جو سازی برخی از افراد در خصوص مرکز بهاران ظلم به جامعه است

شهردار تهران با اشاره به جو سازی در خصوص مراکز بهاران در محلات مناطق تهران گفت: این جو سازی‌ها ظلم به جامعه است چرا که مراکز بهاران مراکز ترک اعتیاد نیست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری از 22 پروژه منطقه 8 که امروز (چهارشنبه) در سالن ورزشی شهید بهشتی برگزار شد با بیان این که امروزه شهرداری تهران با همه مشکلات اقتصادی و رکود توانسته است در کارهای خود پیشرفت داشته باشد، اظهار داشت: هیچ گونه کندی در شهرداری  تهران اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به مسائل عمرانی، خدماتی و کارهای کالبدی شهر افزود: اولویت اصلی ما تکمیل مترو بوده و در حال حاضر صد در صد از فعالیت‌های این حوزه در زیر زمین انجام می‌شود به همین دلیل به چشم مردم نمی‌آید.

شهردار تهران با تاکید بر این که طبق چشم انداز 1404 هیچ بزرگراه و پلی نیست که در تهران ساخته شود، تصریح کرد: در حال حاضر ما از برنامه‌ها جلو هستیم.

قالیباف با بیان این که در خط 3،6 و 7 مترو بیش از 400 کارگاه کارهای مترو را انجام می‌دهند، یادآور شد: خط 6 مترو از افسریه تا منطقه 5 با 30 کیلومتر مساحت در 3 شیفت کاری در حال ساخت و همچنین تونل‌های این خط ساخته شده است.

شهردار تهران ادامه داد: خط 7 مترو از میدان بسیج تا فرحزاد ادامه دارد و در این خط در حال ساخت ریل گذاری ایستگاه‌ها هستیم و طبق قولی که به شهروندان داده ایم هر ماه یک ایستگاه در شهر تهران افتتاح خواهد شد و به دنبال آن هستیم که ایستگاه مهرآباد که به تمام ترمینال خود متصل می‌شود تا پایان سال افتتاح کرده چرا که این خط روزانه 70 هزار مسافر را جا به جا خواهد کرد.

قالیباف با تاکید بر این که برخی از مردم بر این عقیده هستند که شهرداری کاری انجام نمی‌دهد، گفت: ما به صورت شبانه روزی و با صداقت تمام در حال خدمات رسانی به مردم هستیم و توفیق‌مان این است که با صداقت کارهای خود را به پیش ببریم.

وی با بیان این که در شهر تهران رویکرد ما اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: در شهر تهران کارهای هنری و اجتماعی در همه جای شهر مشهود بوده و امروزه سراهای زیادی در محلات شهرستان‌ها در عرصه‌های مختلف با رویکرد دینی وجود دارد چرا که عملکرد ما دینی و تقویتی است.

شهردار تهران با بیان این که امروزه اوقات فراغت در شهر تهران تقویت شده است، یادآور شد: این امر با یک رویکرد مخصوص خانواده‌ها است و به خصوص بانوان مورد توجه بوده و در حال پیش بردن این امر هستیم.

قالیباف با اشاره به بحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی در شهر  تهران تصریح کرد: بیکاری یکی از مشکلات اصلی در طلاق و اعتیاد است و برخی موارد این امر ریشه در فقر دارد.

وی با تاکید بر این که از چند ماه گذشته وارد موضوع جمع آوری کارتن خواب‌ها و معتادان شهر تهران شده‌ایم، گفت: باورمان این است که در بعضی از موارد ما و خانواده معتادان به گردن آن‌ها حق داریم و نباید همه گناهان را به آن‌ها نسبت دهیم.

شهردار تهران با بیان این که در سال‌های گذشته بالغ بر 120 مرکز کار آفرینی کوثر که مخصوص زنان سر پرست خانوار است افتتاح کرده‌ایم، یادآور شد: با این امر از بیشتر مشکلات جامعه پیشگیری کرده‌ایم و همچنین با راه اندازی ستاد توانمند سازی بهاران که مختص آقایان است به دنبال برگردان این افراد به جامعه هستیم.

قالیباف با تاکید بر این که مرکز بهاران یک مرکز ترک اعتیاد نیست، افزود: بعضی با جو سازی‌های غیر واقعی در محلات مطرح کرده‌اند که این مرکز محل نگهداری معتادان بوده و با آمدن معتادان به این محلات آسیب پذیری محله زیاد خواهد شد در حالی که ما در مرکز بهاران یک نفر معتاد هم نداریم.

شهردار تهران با اشاره به راه اندازی مرکز بهاران در منطقه 9 تهران تصریح کرد: در این مرکز جوانان پزشک، مهندس و توانمند مشغول به انجام فعالیت هستند و هیچ گونه مشکلی برای افراد محلات نخواهند داشت.

وی گفت: هر کس که می‌گوید این مرکز محل نگهداری معتادان بوده دروغ گفته و به شما ظلم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار