رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: امسال با استانداردسازی و به دلیل کیفیت بسیار بالای تولید ذرت ، مقدمات ورود، خرید و ارائه ذرت در بورس فراهم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدیعقوب موسوی افزود : عملیات برداشت از سطح 11 هزار هکتار مزارع ذرت دانهای منطقه جنوب کرمان از نیمه دوم آذرماه آغاز شد و تا پایان بهمن‌ماه ادامه یافت.

وی افزود:بیش از 43 هزار تن محصول تولیدی ذرت کشاورزان جنوب استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام جنوب کرمان خریداری و به بازارهای هدف حمل شده است.

موسوی بیان کرد: از طرفی به دلیل کیفیت بالای محصول تولیدی تمام محموله‌های ارسالی مورد تأیید قرار گرفته است وپیش بینی می شود این محصول به بورس راه یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از دیگر نقاط شاخص و بارز، افزایش عملکرد مزارع مجهز به آبیاری تحت فشار است

وی افزود: مزارع مجهز به سامانههای آبیاری قطرهای در سطح یکهزار و 440 هکتار از مزارع با متوسط عملکرد محصول بیش از 12 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار نسبت به سیستم آبیاری مرسوم به روش غرقابی 60 درصد افزایش داشته است.

موسوی با اشاره به اینکه برداشت 15 هکتار از مزارع بذری پایان یافته است، عنوان کرد: پیشبینی میشود مقدار 40 تن بذر استاندارد ذرت نیز تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: با پیگیریهای به عمل آمده، 25 درصد از قیمت محصول خریداری شده، تأمین و تا روزهای آینده به حساب کشاورزان واریز میشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:در سال جاری برای نخستین‌بار استانداردسازی مراکز ذرت خشککنی و تجهیز آن به سیستم پیشبوجار، پسبوجار و الکهای استاندارد با ایجاد شرایط لازم برای خرید محصول استاندارد به دلیل کیفیت بسیار بالای آن و مقدمات ورود، خرید و ارائه ذرت در بورس فراهم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ذرت ، جنوب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار