شهردار بم از اجرایی شدن عهدنامه همکاری بم و شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا ریاضی افزود: اخیرا تاییدیه این عهدنامه از شورای شهر بم اخذ شده و براساس آن مقوله های مختلفی از جمله گردشگری و جذب گردشگر باهمکاری دوشهرداری بم و اصفهان مورد توجه است.
وی با بیان این مطلب که علاوه بر بحث گردشگری وجذب گردشگر؛ مقوله های متعدد دیگری نیز در این عهدنامه همکاری قید شده از مرحله بندی این عهد نامه شامل 10 آیتم خبر داد.
شهردار تصریح کرد:از جمله این فازها ، فاز گردشگری و اقتصادی است و فازهای مختلف این مرحله بزودی قدم به قدم اجرایی میشود.
وی ادامه داد: در بحث کلان میتوان ادعا کرد هر فاز از این عهدنامه ، مقوله های متعددی را در دراز مدت پوشش میدهد.
ریاضی با بیان این مطلب که هنوز در آغاز این طرح قرار داریم گفت:مدت زمان این عهدنامه نامحدود است و در اینباره نمایندگانی از شهرداریهای بم و اصفهان نیز برای اجرایی شدن همه مراحل معرفی شده اند.
شهردار بم خاطر نشان کرد:شهر بم به ثبت جهانی رسیده و اثار بسیار زیادی نیز در شهر اصفهان به ثبت جهانی رسیده اند و این عامل مشترک ، زمینه های همکاری بیشتری را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد:موقعیت گردشگری شهرهای بم و اصفهان و بافت و قدمت تاریخی که دو شهر دارنداز جمله عوامل متعدد برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری مورد توجه قرار دارند و این عوامل باعث شده اند که قدم اول را برداریم و این یک اتفاق مهم و مبارک برای شهر و مردم بم است.
مهندس ریاضی تاکید کرد:وظیفه داریم این عهدنامه را سرلوحه کار خود قرار دهیم چراکه این عهدنامه از سرفصلهای متعدد و مناسبی برای ارتقای این شهر از جمله ارتقای گردشگری و اقتصاد منطقه ، برخوردار است.
حدود دوماه قبل و در حاشیه همایش و نمایشگاه برند کشور بحث انعقاد عهدنامه همکاری بم و اصفهان مطرح شد که اخیرا این عهد نامه عملی شده و قابل اجراست.
شهرستان بم 64 اثر تاریخی دارد که ارگ قدیم مهمترین این آثار است.
بم تنها شهر کشور است که منظر فرهنگی آن ، ثبت جهانی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: همکاری ، بم ، اصفهان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار