مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از عضویت ۱۰ هزار نفر در کانون‌های دانش‌آموزی این جمعیت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حمید ره‌انجام  از جمله فعالیت این کانون‌ها می‌توان آموزش اقول پناه‌گیری و زلزله به دانش‌آموزان٬ برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه عمومی برای دانش‌آموزان کانون‌ها و دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز در روز ۱۳ آبان‌ماه بیان کرد.

وی  بیان کرد: شاخص‌ترین فعالیت کانون‌های دانش‌آموزی٬ اجرای طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در پایه‌های هشتم است که اهدافی نظیر آماده کردن دانش‌آموزان برای روبه‌رویی با حوادث و سوانح را دنبال می‌کند.

به گفته ره انجام ؛ در این طرح٬ دانش‌آموزان پایه هشتم با تشکیل گروه‌های ۱۴ نفره و آموزش‌های خاص امدادی٬ به عنوان تیم‌های دادرس در مدارس شناخته می‌شوند و به فعالیت می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: سال ۹۴ تعداد ۱۴ تیم دادرس شامل هفت تیم دختر و هفت تیم پسر پس از گذراندن آموزش‌های مربوطه به مرحله المپیاد استانی راه یافتند که در این مرحله تعداد سه تیم دختر و سه تیم پسر به عنوان رتبه‌های نخست تا سوم به عنوان برگزیده‌های استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

ره‌انجام اضافه کرد: سال تحصیلی ۹۵-۹۴ نیز تعداد ۲۸ تیم دادرس با ۴ هزار و ۳۲ نفر دانش‌آموز در پایه‌های هشتم مدارس تشکیل شد که در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند.
انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار