قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد از نصب 67 المان در سطح شهر برای استقبال از نوروز 95 خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گفت: از تعداد هزار و 846 اثر رسیده به دبیرخانه، تنها 67 اثر از این تعداد برای نصب در سطح شهر انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه این آثار هم اینک در دست ساخت هستند، افزود: در استقبال از بهار 95 برای جلوگیری از اقدامات تکراری فراخوان استقبال از بهار، و تبدیل آن به جشنواره فرهنگی هنری با رویکرد افزایش مشارکت مردم ، تنوع بخشی ، افزایش حضور هنرمندان مختلف در عرصه و افزایش غنای محتوایی با تاکید بر هویت مشهد سعی خود را انجام دادیم و این آثار به زودی برای نصب به سطح شهر منتقل می شوند.
مرادی با اشاره به انتشار مجموعه فراخوان هایی تحت عنوان بهار فیروزه ای، تصریح کرد : امسال برای اولین بار فراخوان تزئینات شهری منتشر شد و 700 اثر به دبیرخانه رسید.
وی با بیان اینکه فراخوان محله آرایی برای افزایش مشارکت مردم نیز از دیگر فراخوان های منتشر شده در سال جاری است ، افزود : طبق این فراخوان، طرح ها و ایده های ساکنان هریک از مناطق پس از داوری در هفته جاری توسط خود ساکنان در محله خودشان، جانمایی و نصب می شود .
قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد : فراخوان نمایش و تئاتر شهری نیزبرای استقبال از بهارمنتشر شد و آثار منتخب به زودی اعلام می شود .
مرادی تصریح کرد : طراحی برنامه های محلی و میدانی نظیر گذرهای نمایش و خیابانهای خوشنویسی ، اجرای نقاشی دیواری در سطح گسترده در سطح شهر و استفاده از فناوری نوین در عرصه اکران از دیگر ویژه برنامه های امسال استقبال از بهار است.
در استقبال از بهار 94 نیز تعداد یکصد المان نوروزی در 70 موضوع در سطح شهر مشهد نصب شد .
مشهد به عنوان شهر پیشتاز در کشور در اجرای طرح المانهای نوروزی از سال 1387 هر سال با نصب المانهای دائم و موقت به استقبال از بهار و نوروز می رود.

انتهای پیام//

برچسب ها: المان ، نوروزی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.