رفع مهجوریت از منشور روحانیت امام خمینی(ره) هدف اصلی همایش تحجر و اسلام آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام مرتضی امین‌نیا، مدیر مؤسسه راهبردی حق‌پژوهی در نشست خبری سومین همایش تحجر و اسلام آمریکایی که صبح امروز نهم اسفند برگزار شد، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: در این همایش که برای سومین سال متوالی و با محوریت تبیین و انتشار منشور روحانیت در حال برگزاری است، تعدادی از اندیشمندان بین‌المللی حضور خواهند یافت.

وی افزود: منشور روحانیت مهمترین پیام امام خمینی(ره) به حوزه‌های علمیه است که سه ماه قبل از ارتحال حضرت امام این منشور در سوم اسفند 1367 پایه‌گذاری شد اما در این 27 سال به طور عمد یا سهو مورد توجه حوزه‌های علمیه واقع نشده و اگر هم مطرح شده، فقط در حد رفع تکلیف بوده و بازخوردی در پی نداشته است.

امین‌نیا خاطر نشان کرد: هدف اصلی همایش پیش‌رو رفع مهجوریت از این پیام حضرت امام(ره) است در حالی که از مفاد این منشور قریب به 90 درصد از طلاب هیچ‌گونه آگاهی نداشته و ندارند، از این رو مؤسسه راهبردی حق پژوهی که در باب فرق، ادیان و مذاهب کار می‌کند تصمیم به اجرایی‌سازی این منشور دارد.

وی در خصوص پیام حضرت امام خمینی(ره) در منشور روحانیت عنوان کرد: در این پیام حضرت امام روحانیت را به دو گروه تقسیم می‌کند که یکی روحانیت واقعی و اصیل و دیگری روحانیت متحجر و وابسته است.

مدیر مؤسسه راه‌بردی حق‌پژوهی تصریح کرد: در حوزه‌های علمیه روحانیون مقدس نما  متحجر کم نیستند که با ژست تقدس مآبی چنان تیشه بر ریشه دین، نظام و انقلاب زده‌اند که انگار وظیفه‌ای به جز این ندارند و این افراد مروج اسلام آمریکایی و دشمنان اصلی رسول خدا(ص) هستند.

امین‌نیا افزود: این بیانات باید بارها بازخوانی شود تا جوانان ما روحیات امام(ره) و نظرات ایشان در باب روحانیت آشنا شوند.

مدیر مؤسسه راه‌بردی حق‌پژوهی عنوان کرد: امام دراین منشور به شدت سکولاریسم و  لیبرالیسم را محکوم کرده و به آنها هجوم برده و می‌فرماید دشمنان وقتی دیدند روحانیت را نمی‌توان از میان برد، به نفوذ در روحانیت و القای شعار جدایی دین از سیاست روی آورده و چه بسا دراین زمینه به موفقیت‌های بسیاری نیز نائل آمدند.

وی با بیان این نکته که اسلام آمریکایی دارای دو مصداق تحجر و لیبرالیسم است، تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که از حوزه‌های علمیه واحد درسی به نام منشور روحانیت گنجانده شود تا طلاب هرچه بیشتر با بیانات امام (ره) دراین باب آشنا شده و فرق اسلام آمریکایی و اسلام ناب را دریابند.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار