معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: تا کنون 5 هزار و 500 گواهی تربیت مربی ثبت کرده‌ و نزدیک به 500 نفر مدرس آموزش دیده در سال جاری داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرف‌خانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست خبری طرح ملی حفظ قرآن کریم که صبح امروز دهم اسفند برگزار شد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان اوقاف تربیت یک میلیون حافظ را در عرض چهار سال در دستور کار خود قرار داد و به این منظور ستاد تربیت حافظان کل کشور در سازمان طراحی شد.

وی افزود: در این راستا شاهد این هستیم که یک میلیون و 280 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که تمام مقاطع سنی از نونهال و میانسال و سالخورده را شامل می‌شوند.

شرف‌خانی عنوان کرد: کلاس‌های تربیت حافظان قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده‌‌ها، مساجد و حسینیه‌ها و موسسات قرآنی سراسر کشور انجام  و به یک نهضت عظیم تبدیل شد، در همین راستا برای ارزیابی این طرح و سنجش افرادی که در این کلاس‌ها شرکت کردند، آزمون سراسری حافظان قرآن کریم را در دو بخش شفاهی و کتبی طراحی کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تا کنون 5 هزار و 500 گواهی تربیت مربی ثبت کرده‌ و نزدیک به 500 نفر  مدرس آموزش دیده در سال جاری داشته‌ایم.

شرف‌خانی در رابطه با طرح دست‌های مهربانی خاطرنشان کرد: از چهارده اسفند تا عید نوروز طرح دست‌های مهربانی را در موضوع ایتام، بی‌سرپرستان و مستمندان برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: 934 موقوفه در کشور داریم که می‌توان برای مستمندان از آن استفاده کرد و طبق پیش‌بینی ما دو میلیارد و 500 میلیون تومان در بخش ایتام و 3 میلیارد در بخش بی‌بضاعتان تا آخر سال می‌توان هزینه کرد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار