مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: 69 هزار و 158 خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دشتی در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه 69 هزار و 158 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان قرار دارند، گفت: در 11 ماه سال جاری مبلغ 41 میلیارد تومان مستمری به صورت ماهانه به این خانوارها پرداخت شده است.

وی با اشاره به تسهیلات درمانی مددجویان ادامه داد: مددجویان شهری تحت پوشش بیمه شهری و مددجویان روستایی نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که تاکنون نیز 10 میلیارد و 200 میلیون تومان به بیمه شهری مددجویان هزینه شده است.

دشتی افزود: در سال جاری به 3050 نفر نوعروس با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 500 میلیون تومان با کمک مراکز خیریه و پایگاه‌های مقاومت جهیزیه داده شده است و نزدیک به 600 جهیزیه در نوبت قرار دارد که در اسفندماه سال جاری با کمک مراکز خیریه تحویل داده می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به موفقیت طرح محسنین در ماه مبارک رمضان گفت: در این طرح برای شش هزار دانش آموز نیازمند حامی پیدا شده و شناسنامه‌های مخصوص برای آن ها تهیه گردید.

وی با بیان اینکه در سال اخیر 19 میلیارد تومان به 5510 نفر از مددجویان وام بدون کارمزد داده شده است، افزود: ا500 میلیون تومان از این مبلغ ازمحل بودجه دولتی، 331 میلیون تومان از صدقات و 18 میلیارد تومان نیز از محل بازدریافت اقساط تامین شده است.

وی افزود: به 4200 نفر از مددجویان نیز مبلغ 40 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به نرخ سود 4 درصد در زمینه اشتغال داده شده است.

دشتی با اشاره به اینکه 11 هزار خانوار تحت پوشش را از طریق بیمه تامین اجتماعی بیمه کردیم، اظهار کرد: 8700 میلیارد تومان به بیمه این افراد پرداخت شده است و  تاکنون ریالی به تامین اجتماعی بدهی نداریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان اینکه در سال جاری برای 781 نفر از فارغ التحصیلان در بخش های دولتی و خصوصی کار پیدا کرده‌ایم، اظهار کرد: حدود 2 میلیارد تومان به آموزش شغلی حدود 15 هزار و 585 نفر در سال جاری هزینه کرده‌ایم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در 2162 مدرسه استان زنگ نیکوکاری زده می‌شود، تاکید کرد: حدود 700 هزار قلک برای کمک به افراد نیازمند بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود و 13 افندماه نیز حدود 150 پایگاه در سطح استان برای جمع آوری کمک‌های مردمی فعال خواهد بود.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.