مدیر املاک و اراضی از صدور 489 سند دفترچه ای برای بیش از 402 هکتار زمین خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ احمدی تسویه مالی و کسب پروانه کار را لازمه صدور سند عنوان کرد و با بیان اینکه ارس رتبه اول اخذ و واگذاری سند در بین مناطق آزاد را دارد، افزود: در این راستا از ابتدای سال تاکنون 57 سند تک برگی صدور و سال آینده اسناد تک برگی تمامی شرکت های مستقر در فاز یک صادر می شود.

وی گفت: در خصوص واحد های گلخانه ای نیز با ارتباطی که با بانک کشاورزی انجام گرفته تاکنون 15 نفر از سرمایه گذاران جهت اخذ وام به بانک معرفی شده اند.

وی بهره گیری از مشاوره صحیح را پیش از سرمایه گذاری توصیه کرد و ادامه داد: اداره املاک و اراضی آماده ارائه هرگونه مشاوره در بحث سرمایه گذاری در این حوزه حساس است، زیرا این سازمان وظیفه معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری را بر عهده دارد که مشاوره به سرمایه گذاران بخشی از آن محسوب می شود.

احمدی هم چنین با اشاره به پتانسیل های این منطقه، ارس را بهترین گزینه برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: تمام ظرفیت های سرمایه گذاری ارس را در قالب طرح جامع و در 32 سایت به صورت مجزا با بررسی بخش های مستعد سرمایه گذاری تقسیم بندی کرده ایم و هم اکنون 19 سایت در ارس فعال می باشد.

احمدی همچنین از تملک80 قطعه زمین با مساحت 35 هکتار در طول ده ماهه اول سال خبر داد و گفت: تملک این اراضی با پرداخت هزینه ای بالغ بر 600 میلیارد ریال انجام گرفته است.

وی در ادامه گفت: 81 قطعه زمین با مجموع مساحت 55 هکتار در طول این مدت خلع ید شده است که از این تعداد 20 مورد در سایت گلخانه، 40 مورد فاز دو و صنایع سنگین،20 مورد سایت تجاری تفریحی و یک مورد در سایت نمایشگاهی می باشد.

احمدی بزرگترین مشکل موجود مناطق آزاد را عدم اجرای ماده 27 و 28 و نیز ماده 9 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد در خصوص واگذاری زمین به سرمایه گذاران خارجی دانست و رفع این مشکل را موجب پیشرفت هرچه بهتر مناطق آزاد عنوان کرد.

به گفته وی در طول دو سال گذشته بیش از 273 قطعه زمین و54 واحد استیجاری در سایت های مختلف به سرمایه گذاران واگذار شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.