عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از برداشته شدن تحریم ها، دیگر نیازی به جابجایی پول از طریق کشورهای واسطه و پرداخت هزینه های دور زدن تحریم ها نیست.

روح الله بیگی ایلانلو عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در دوران تحریم، برای مبادلات تجاری با کشورهای دیگر مجبور به حمل چمدانی پول و دور زدن تحریم بودیم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در خانه ملت ادامه داد: چین، ترکیه و روسیه اصلی ترین کشورهایی بودند که در مبادلات تجاری و پرداخت های مالی به ایران کمک کردند.

وی افزود: قطعا بانک های ترکیه و کشورهای کمک کننده به ایران در زمان تحریم، منافع و سود سرشاری از معامله با ما برده اند و دیگر نباید چشم داشتی به منابع مالی اضافی از جانب ایران داشته باشند.

بیگی ایلانلو ادامه داد: این کشورها جریمه هایی به منظور مبادلات تجاری در زمان تحریم با ایران پرداخته اند ولی قطعا سود حاصل از این کار بیشتر از هزینه آن بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: با وجود برداشته شدن تحریم ها و آزادی ایران برای مبادلات تجاری جهانی ، کشورهای کمک کننده به خود در زمان تحریم های سخت را فراموش نخواهیم کرد و سعی می کنیم در موضع گیری های مختلف جانب اعتدال را رعایت کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحریم ، پول ، چمدان ، هزینه ، بانک ، جریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار