به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اویس کیانی گفت: ایدههای نو برای افزایش زمان ماندگاری گردشگر در سایتهای گردشگری زنجان و ارتقای ضریب اشغال هتلها بسیار تأثیرگذار است و میتوان با ایجاد جاذبههای بصری در کنار جذابیت تاریخی در افزایش گردشگر گامی موثر برداشت.
وی افزود: یکی از مهمترین عواملی که میتواند تأثیرگذار بوده و بر روی ذهن گردشگران تأثیر بگذارد پیوند زمانی موثق جاذبه گردشگری است، به این معنی که با بیان روایتهایی که سبب روحبخشی به اثر شده و گردشگر با پیشینه تاریخی جاذبه آشنا میشود بازدید از این جاذبه تاریخی برای گردشگران لذتبخش خواهد بود.
این راهنمای گردشگری خاطرنشان کرد: برای مثال، وقتی تاریخ منطقه سلطانیه غیر از زمان پیدایش خود مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد، میتوان به اهمیت این منطقه و گنبد سلطانیه همیشه برای حکومتهای پس از ایلخانی پی برد. این مسأله بسیار قابل توجه میتواند باشد که نخستین خط تلگراف بین شهری یک سال پس از موفقیت خط آزمایشی تلگراف درونشهری در سال 1236، به دستور ناصرالدین شاه بین مدرسه دارالفنون و منطقه سلطانیه که ییلاق شاه بوده، برقرار شد. چندی بعد و در همین سال خطوط تلگراف به منطقه شمیران و تبریز نیز کشیده شد.
وی اظهار کرد: این موضوع میتواند ایده مناسبی برای به وجود آوردن جذابیتهای بصری در این سایت تاریخی بوده و توجه خاص گردشگران را جلب کند. همچنین برای رونق بازار گردشگری نیازمند حضور نیروی متخصص است که تأمین نیروی متخصص با آموزش اقشار مختلف این حوزه مانند راهنمایان گردشگر، هتلداران و ... است، از اینرو با تقویت بسترهای آموزشی میتوان به آینده گردشگری استان امیدوار بود.
وی تصریح کرد: تعامل و رایزنی با راهنمایانی که تور خارجی به استان میآورند باعث شده است که گردشگران خارجی زنجان را بهعنوان هدف گردشگری انتخاب کنند، میزان توریستهای خارجی زنجان در محور سلطانیه و کتلهخور در حد نرمال است، از اینرو میتوان گفت پتانسیل استان در این زمینه معمولی است و هماکنون نیازمند متمرکز کردن آن هستیم که این موضوع بدون داشتن نیروی متخصص امکانپذیر نیست.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/