اومیرتای بیتیموف به حامد کرزی پیشین افغانستان دیدار و به او مدال باورژان را اهدا کرده است.

سفیر قزاقستان مدال قهرمان باورژان را به حامد کرزی اهدا کرد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اومیرتای بیتیموف سفیر قزاقستان در افغانستان به حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور دیدار و به او مدال باورژان را اهدا کرده است.

سفیر قزاقستان در کابل به حامد کرزی مدال باورژان را اهدا کرد سفیر قزاقستان در کابل به حامد کرزی مدال باورژان را اهدا کرد.

سفیر قزاقستان هدف از دادن این مدال را روابط نیک و حسنه میان افغانستان و قزاقستان عنوان کرده و گفته است که کرزی در طول حکومت داریش تلاش کرده است تا با بیشتر کشور های منطقه و جهان ارتباط دوستی برقرار کند.

این دیدار در دفتر کار سفیر قزاقستان در کابل برگزار شده و آقای بیتیموف از کرزی بعنوان یک رییس جمهور پر تلاش یاد آوری کرده است.

او هدف از دادن مدال سازمان اجتماعی قهرمانان ملی (باورژان مامیش) به حامد کرزی را تقویت دوستی میان افغانستان – قزقستان خوانده و گفته است دو کشور روابط حسنه با هم دارد.

آقای بیتیموف همچنان دعوتنامۀ داریگا نظر باییوا معاون صدر اعظم جمهوری قزاقستان و رییس کمیته برگذاری (Eurasian  Media Forum) را برای رییس جمهور پیشن کشور به منظور اشتراک در این اجلاس تقدیم نمود.

در همین حال آقای کرزی از حسن نیت و دوستی مردم و حکومت قزاقستان سپاس گزاری کرده است.

آقای کرزی از رهبری و تلاش های خستگی ناپذیر رییس جمهور نور سلطان نظر بایوف در مورد توسعه پایدار در قزاقستان یاد آوری کرده و گفته است که قزاقستان دوست خوب افغانستان در منطقه است.

کرزی از کمک و همکاری قزاقستان با افغانستان در طول چندین سال سپاس گزاری کرده است.

حامد کرزی همچنان گفته است که در حالی حاضر بیش از یک هزار جوان افغان در قزاقستان در حال تحصیل هستند که این خود نشان دهنده دوستی خوب این کشور را نشان می دهد.

آقای کرزی همچنان بر تحکیم و گسترش هر چه بیشتر روابط میان افغانستان و قزاقستان تاکید کرده و آماد‌گیش را برای اشتراک در اجلاس (Eurasian Media Forum) اعلام کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار