مردم هرات با نگرانی از خشک‌سالی احتمالی در سال ۱۳۹۵ نگرانند که نرخ کالاهای گوناگون و به ویژه غذایی وضعیت را برایشان وخیم‌تر کند.

تورم و نگرانی مردم ولایت هرات از مشکلات سال بعد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرحمان که یکی از کشاورزان ولایت هرات است، می‌گوید: بهای مواد غذایی و دیگر کالاها در سال ۹۵ بالا خواهد رفت و مهم‌ترین دلیلش بروز خشک‌سالی احتمالی و نبود کار درآمدزا است.

به بیان او؛ دولت می‌بایستی تا برای این دشواری‌ها که دربرگیرنده خشک‌سالی، بیکاری و ناامنی می‌باشد، برنامه‌های درست و سنجیده‌ای را داشته باشد و نگذارد که مردم از این بیشتر به دام چالش‌ها بیافتند.

از سویی دیگر نجیب الله؛ یکی دیگر از شهروندان هرات معتقد است که یکی از دلایل بالارفتن بهای مواد مختلف و به خصوص غذایی را، افزایش قیمت دالر در برابر پول افغانی است.

او افزود که تمامی این چالش‌ها، نوسان قیمت‌ها که اکثرا لحظه به لحظه افزایش میابد را به بار آورده است.

این نگرانی‌ها در حالی است که اداره محلی از تدابیری خبر می‌دهد که می‌تواند قیمت اجناس گوناگون را کنترل کند.

جیلانی فرهاد، جانشین سخنگوی ولایت هرات می‌گوید: مسوولان اداره محلی در نظر دارند تا با وارد کردن متوازن کالاها که بر حسب نیاز و عرضه باشد، از بالارفتن قیمت‌ها جلوگیری کنند.

به بیان او؛ مردم نگرانی خاصی نباید داشته باشند و بدانند که سیاست‌های اقتصادی اداره ولایت، مانع فشار بر هرات نشینان می‌شود.

مشکلات بیکاری و بی پولی از اوایل سال ۲۰۱۴ به صورت رسمی و واضح دامنگیر افغانستان و به خصوص ولایت هرات شد.

این بحران اقتصادی پس از آن رونما شد که شماری از رسانه‌های غربی گزارش دادند که با خروج نیروهای خارجی، افغانستان به دام چالش‌های گوناگون خواهد افتاد.

گفته می‌شود؛ پیش از بروز هرگونه مشکلی، این گزارش‌ها سبب شد تا سرمایه‌های زیادی از افغانستان و به ویژه ولایت هرات فرار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار