فضانورد امریکایی پس از ۳۴۰ روز حضور در فضا به زمین برگشت

اسکات کلی، فضانورد ناسا یا سازمان فضایی ایالات متحدۀ امریکا پس از حدود یک‌سال سفر فضایی ، سرانجام روز گذشته به زمین برگشت.

فضانورد امریکایی پس از ۳۴۰ روز حضور در فضا به زمین برگشت

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،کلی که ۳۴۰ روز را در بی‌وزنی به سر برده، هر روز ۱۶ بار طلوع آفتاب را تماشا می‌کرده و گل و کاهو پرورش داده، روز گذشته با موفقیت به زمین بازگشت کرده‌است.

او مدت‌زمان زیادی را در ایست‌گاه فضایی حضور داشته و به خاطر برگشت به زمین آماده‌گی کامل را نداشته‌است.

این فضانورد امریکایی پیش از این که به زمین برگردد در کنفرانس خبری از فضا به خبرنگاران گفته که صدروز دیگر و حتا در صورت نیاز یک‌سال دیگر را نیز می‌تواند در فضا باشد.

اسکات کلی تا کنون سه بار سفر فضایی داشته و در سال ۲۰۱۰ نیز مدت شش‌ماه را در یک ماموریت در ایست‌گاه بین‌المللی فضایی سپری کرده‌است.

او که همواره تصویرها و ویدیوهایی را از جریان سفر فضایی‌اش در اینستاگرام و تویتر نشر می‌کرد، چندساعت پیش از برگشت تصویری از طلوع خورشید را در تویترش گذاشت و نوشت که این واپسین طلوع خورشیدم با حضورش در فضا است.

البته در این سفر میخاییل کورنیکو، فضانورد روسی نیز با کلی هم‌راه بوده و گفته می‌شود قسمتی از بررسی‌هایی را انجام داده‌اند که ناسا می‌خواهد سفر انسان به مریخ در آیندۀ نزدیک را زمینه‌سازی کند.

کلی خاطراتش از جریان این سفر فضایی را در دفترچه‌یی نوشته‌است و اظهار امیدواری کرده که این سفرش راه سفر انسان به مریخ را هموار نماید.


انتهای پیام/

برچسب ها: فضانورد ، امریکا ، ناسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.