جلسه ستاد تجهیز درآمد استان با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ازارومیه ؛ در راستای وصول درآمدهای استانی، درآمدهای اختصاصی و ملی دستگاه‌های اجرایی در 11 ماهه سال جاری، جلسه ستاد تجهیز درآمد استان آذربایجان‌غربی با حضور مقام عالی استان، سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، و سایر اعضای کار گروه ستاد درآمد استان در محل سالن جلسات حوزه استاند‌ار، برگزار گردید.

مهندس سعادت استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری، گفت: برای رسیدن به خود اتکایی و اداره کشور بر اساس مالیات بایستی با همکاری و همدلی بتوانیم مسیر رسیدن به این مهم را هموار سازیم.

وی ضمن تشریح اهمیت ظرفیت سنجی و آسیب‌شناسی وصول مالیات در استان، در راستای مشارکت مناسب در توسعه کشور، بر رفع موانع اخذ مالیات قانونی، با همت و تلاش مضاعف دست اندرکاران وصول مالیات و درآمدهای دولت، تاکید نمود.

مقام عالی استان با اشاره به لزوم طراحی و تدوین برنامه‌های لازم در راستای ارتقاء سطوح مختلف درآمدهای مالیاتی، اظهار داشت: بدون شک با کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی، درآمدهای مالیاتی افزایش می‌یابد اما این افزایش باید بر اساس حمایت از تولید و صادرات باشد تا با افزایش درآمد بتوانند مالیات خود را پرداخت نمایند.

سعادت در ادامه خواستار تشکیل کمیته ای از کارکنان اداره کل امور مالیاتی و اتاق بازرگانی و اتحادیه های اصناف و بازاریان با هدف شناسایی و کمک به رفع معظل فرار مالیاتی شد.

در ادامه این جلسه داود غفارپور مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان غربی گفت: از میزان 7،781.2 میلیارد ريال، بالغ بر 6،342.1میلیارد ريال از محل درآمدهاي استاني و 1،439.1 ميليارد ريال از محل درآمدهاي ملي است.

دبیر ستاد تجهیز درآمد، میزان تحقق درآمدهای عمومی استانی نسبت به پیش‌بینی 11ماهه سال جاری را 88.9 و میزان رشد این‌گونه درآمدها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16.9 درصد اعلام کرد.

غفارپور گفت: میزان وصول درآمدهاي مالياتي در 11ماهه سال جاری با سهم82.2 درصد از کل وصول درآمدهای استانی، معادل 5،212.3 میلیارد ريال است كه از اين رقم، معادل 3،477.2 ميليارد ريال از محل درآمد ماليات‌هاي مستقيم بوده که شامل مالیات بر شرکتها، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت می‌باشد.

وی افزود: ماليات‌هاي مستقيم با 99.6 درصد تحقق وصولی نسبت به پیش‌بینی 11ماهه از رشد 20.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.