مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ تاکسی فرسوده در سطح شهر اردبیل فعال بوده و مسافران را جابه‌جا می‌کنند که این تعداد تاکسی شهری نوسازی می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رحیم سعیدی در جلسه توسعه ناوگان تاکسیرانی اردبیل اظهار داشت: از جمله وسایل حمل و نقل پرمصرف در استان اردبیل خودروهای تاکسی است که روزانه صدها نفر از شهروندان اردبیلی با آنها سروکار دارند و جابه‌جا می‌شوند.

وی با اشاره به وجود بیش از 650 تاکسی فرسوده در مرکز استان اردبیل گفت: بیشتر این خودروهای فرسوده شامل پیکان می‌شوند و از کمترین امکانات رفاهی برای شهروندان برخوردار هستند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل از اجرای طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی این تعداد تاکسی با اعطای وام 20 میلیون تومانی در اردبیل خبر داد و افزود: این طرح با هدف کاهش آلاینده‌ها به ویژه در سطح شهرها، رضایت‌مندی صاحبان تاکسی و رفاه عمومی و صرفه‌جویی در سوخت مایع انجام خواهد شد.

سعیدی با بیان اینکه سمند و پژو جایگزین تاکسی‌های فرسوده خواهند شد، به زمان شروع طرح اشاره و اظهار کرد: آغاز ثبت نام جایگزینی 653 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از 12 بهمن‌ماه همزمان با آغاز دهه فجر بود و این در حالی است که تحویل خودروها در تمام کشور از اسفندماه آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در اسفندماه 8 هزار دستگاه، در فروردین‌ماه 7 هزار دستگاه و در ماه‌های بعد، در هر ماه 15 هزار دستگاه جایگزین می‌شود تا این‌که در پایان شهریورماه تمامی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور از ناوگان خارج و خودروهای نو جایگزین خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 400 نفر از رانندگان تاکسی در اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است، گفت:‌ حق بیمه رانندگان تاکسی از یک سال پیش قطع شده بود و به دلیل نبود منابع، بیمه تاکسیرانان جدید با چالش مواجه شد به طوری که در سال 94 به دلیل مسائل مربوط به هدفمندی و کافی نبودن منابع، اعتبار آن پرداخت نشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، نوسازی ، تاکسی ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.