مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه گفت: قانون فعلی ورشکستگی مربوط به 70 سال گذشته است و نیازمند اصلاح است .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک ، مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه و دادیار دادسرای دیوان عالی کشور در آیین افتتاحیه اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان مرکزی گفت : اداره کل تصفیه امور ورشکستگی یکی از ادارات ستادی قوه قضاییه با قدمت بیش از 70 سال است و به مقرراتی که در آن زمان وضع شده است، بر می‌گردد.
نعمت الله حاج علی گفت: مبانی قانونی بحث ورشکستگی و اداره کل تصفیه امور ورشکستگی علاوه بر اینکه در قانون تجارت و مواد 412 به بعد این قانون پیش‌بینی شده، به موجب مقررات دیگری تحت عنوان تصفیه و امور ورشکستگی که حدود 61 ماده قانونی در آن وجود دارد در مقررات کلی قانون تجارت بیان شده است.
دادیار دادسرای دیوان عالی کشور افزود: با تشخیص ریاست قوه قضاییه در هر حوزه قضایی می‌توان اداره تصفیه امور ورشکستگی را ایجاد کرد که در حال حاضر شهرهایی مانند تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرمانشاه و اخیرا هم در قم، اراک افتتاح و در قزوین و مازندران در حال تاسیس است.
وی گفت : در شهرهایی که اداره تصفیه امور ورشکستگی وجود ندارد، دادگاه صادر کننده رای ورشکستگی مکلف است در رای خود، مدیر تصفیه و عضو ناظر تعیین کرده و زیر نظر دادگاه صادر کننده رای، رای اجرا شود.
حاج علی در ادامه افزود : اداره تصفیه امور ورشکستگی از یک طرف جانشین ورشکسته و حافظ منافع او و از طرف دیگر حافظ منافع بستانکاران است.
وی گفت: در کشور باید به تدریج واولویت صنعتی بودن استانها این اداره در دادگستری ها تشکیل شود.
مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه افزود: سالانه نزدیک به 300 پرونده اصلی در اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه بررسی می شود.
رئیس دادگستری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: با وجود تحریم ها در چند سال اخیر صنایع بزرگ دچار ورشکستگی شدند که در این راستا اداره تصویه و امور ورشکستگی بمنظور رسیدگی به این پرونده ها در اداره کل دادگستری استان مرکزی افتتاح شد.
حجت الاسلام عبداللهی افزود: باتوجه به شرایط خاص اقتصادی و شرایط پساتحریم باید از تولید داخلی حمایت کرده تا این وضعیت نابسامان ، ساماندهی شود .
انتهای پیام /
برچسب ها: اراک ، مدیر کل ، قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.