ایوب آقاخانی از بازی در نمایش «بازار عاشقان» به کارگردانی هادی مرزبان کناره گیری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سر خط مهمترین اخبار تئاتر در هفته گذشته را در ادامه می‌خوانید:


خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر

* در راستای بهره‌گیری از ظرفیت مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران و ارتقای فعالیت‌های نمایشی کانون تئاتر شورایی، فرهنگسرای خاوران طرح آموزش تئاتر شورایی در مناطق ۲۲ گانه تهران را برگزار می‌کند. کانون تئاتر شورایی به دبیری آریان رضایی با انتشار فراخوان در ۲۲ منطقه تهران برای آغاز به فعالیت در اردیبهشت‌ماه ۹۵، اعلام آمادگی کرد.

* گروه نمایش «خشم اژدها» از ادامه اجراهاى خود در تالار حافظ انصراف داد. گروه تئاتر «بداهه» در یادداشتی اعلام کرد که تئاتر «خشم اژدها» به کارگردانی علی احمدی و تهیه کنندگی خسرو احمدی در دوره تمدید خود روی صحنه نخواهد رفت.

* سفرهای یک‌ساله تریلی نمایش سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرا در شهرستان‌های استان تهران به پایان می‌رسد. تریلی سیار کانون امسال برای نخستین بار، (ظرف یک سال) به تمامی استان‌های کشور سفر کرد و برنامه‌های آن برای سال ۱۳۹۵ نیز تدوین شده است.

* سالن‌های تئاتر تحت حمایت اداره‌کل مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری وزارت ارشاد در هفته دوم تعطیلات نوروز ۹۵، از ۸ فروردین‌ماه باز و فعال هستند. با توجه به تجربیات پیش از این و استقبالی که از اجرای نمایش در تعطیلات نوروز در تهران وجود داشته، از سالن‌های تئاتری مذکور خواسته شده تا برای اجرا در ایام نوروز ۹۵ برنامه ریزی کنند.

* نمایش «شاهزاده خانم بدترکیب» از هشتم فروردین ماه ۹۵ ساعت ۱۸ اجرای خود را در تالار هنر آغاز خواهد کرد. این اثر نمایشی دارای فضایی تخیلی، کودکانه و قصه‌گو است.

* تماشاخانه سنگلج با شروع سال ۹۵ و ایام نوروز با دو نمایش کمدی «اندر حکایت ببری خان...» و «ناگهان پیت حلبی» پذیرای تماشاگران و علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

* ایوب آقاخانی از بازی در نمایش «بازار عاشقان» به کارگردانی هادی مرزبان کناره گیری کرد و محمد حاتمی جایگزین او شد. این نمایش از نیمه دوم تعطیلات نوروز به روی صحنه می‌رود.

* نمایش «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا به کارگردانی علی سرابی از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در تماشاخانه مسعودیه به صحنه خواهد رفت. قرار است از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ نمایش «خدای کشتار» را با ترجمه مائده طهماسبی در تماشاخانه مسعودیه به صحنه برود و تا اواسط تیرماه سال آینده به اجرای این نمایش ادامه خواهد داشت. در این نمایش نوید محمدزاده، ستاره پسیانی، مارال بنی‌آدم و علی شرابی به عنوان بازیگر حضور دارند.

* مدیر روابط عمومی و بین‌الملل تماشاخانه‌ ایرانشهر طی حکمی محمد محمدی را به‌عنوان مسئول کارگروه تبلیغات و بازاریابی روابط عمومی تماشاخانه‌ ایرانشهر منصوب کرد.

* به مناسبت دهه سوم فاطمیه تئاتر «غیرقابل انكار» با پرداختن به جریان زندگی حضرت زهرا(س) به مدت ۱۸ شب در مشهد به روی صحنه می رود

* نمایشنامه خوانی «سه شب با مادوکس» به کارگردانی فهیمه معین به همت بنياد خيريه ياران بركت مهر ۱۵ اسفند ماه  به مدت سه روز در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

*  نشست خبری نمایش «مالی سویینی» ۱۱ اسفند ماه با حضور الهام کردا، عباس جمالی، صابر ابر بازیگران نمایش و کارگردان اثر مرتضی میرمنتظمی در کافه گالری تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.
 

از جشنواره تئاتر دانشگاهی چه خبر؟

* نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر دانشگاهی ایران اردیبهشت‌ماه و خردادماه ۹۵ به دبیری بهنام نوایی برگزار می‌شود.

فرهاد مهندس‌پور، رحمت امینی، فارس باقری، امیر راد، محمدرضا علی‌اکبری، سیاوش قائدی و بهمن عباسپور اعضای مشاوران جشنواره نوزدهم تئاتر دانشگاهی را تشکیل می‌دهند.

بازبینی آثار راه‌یافته به مرحله دوم بخش صحنه‌ای نوزدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی ایران سه‌شنبه ۱۱ اسفندماه آغاز شد. گروه بازبینی متشکل از علی اکبری، بهزاد آقاجمالی، نسیم احمدپور، وحید رهبانی، محمدرضا علی‌اکبری و علی شمس از امروز کار بازبینی مرحله دوم بخش صحنه‌ای را آغاز کرده‌اند که تا روز ۱۵ اسفندماه ادامه دارد.

 
چند خط از جشنواره های تئاتر

* پوستر چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان، با حضور حمید تقی پور دبیر و ستاد اجرایی جشنواره رونمایی شد. چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان به دبیری محمد تقی پور از ۷ تا ۱۳ خرداد سال ۹۵ برگزار خواهد شد. 

* قباد شیوا، یوریک کریم‌مسیحی و ابراهیم حسینی مسابقه‌ عکس تئاتر «فصل شکار بادبادک‌ها» به کارگردانی جلال تهرانی را داوری می‌کنند.


انتهای پیام/



 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار