عرصه تئاتر در هفته گذشته شاهد حکم انتصاب سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی بر نمایش ها و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سر خط مهمترین اخبار تئاتر در هفته گذشته را در ادامه میخوانید.
 
خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر

سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر از روز دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه با آغاز اجرای عمومی نمایش «بینوایان»، فعالیت خود در سال ۹۵ را آغاز کرد.
 
مدیرکل هنرهای نمایشی، طی حکمی رحمت امینی را به عنوان سرپرست ارزشیابی و نظارت بر نمایش و دبیر شورای مرکزی این اداره منصوب کرد.
 
مدیر تماشاخانه مسعودیه با اشاره به راه‌اندازی لابی و گالری تماشاخانه اعلام کرد که پری صابری از جمله هنرمندانی است که در نیمه اول سال جاری در این تماشاخانه نمایش خود را به صحنه می‌برد.
 
داود فتحعلی بیگی که ۵ سال از اجرای آخرین نمایشش می گذرد، نمایش «انسانم آرزوست» را تیرماه امسال به تماشاخانه سنگلج می برد.
 
کوروش زارعی بازیگر و کارگردان تئاتر طی حکمی از سوی معاون هنری حوزه هنری به عنوان مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، منصوب شد. 
 
نمایش «بیرون پشت در» نوشته ولفگانگ بورشرت به کارگردانی ایمان اسکندری به دعوت کمپانی اشتاتس تئاتر، دوم اردیبهشت در کالسروه آلمان روی صحنه رفت .
 
سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر و سینمای تهران با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. 
 
مدیرکل مراکز کانون پرورش فکری استان فارس از استقرار تریلی تئاتر عروسکی کانون حامل نمایش «کلوچه های خدا» از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت خبر داد .
 
فراخوان پنجمین دوره جشنواره «تئاتر شهر» با شعار «تهران، تکریم زندگی» منتشر شد.
سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران پنجمین دوره جشنواره تئاتر شهر را با موضوعات زندگی شهر و شهروندی و تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی برگزار می کند.
شعار این دوره از جشنواره که در شهریور ماه ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد «تهران، تکریم زندگی» اعلام شده است.
 
پنجمین جشنواره بازیگری «سه نقطه» با هدف شناسایی، پرورش و معرفی استعدادهای تازه و جوان، به مدت سه روز در هفته سوم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.
 
همزمان با چهارصدمین سالروز درگذشت ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس شهیر تئاتر جهان، مراسمی به دبیری قطب‌الدین صادقی در سالن تئاتر مستقل تهران برگزار می‌شود. 
 
دکتر جابر عناصری تعزیه‌شناس و استاد دانشگاه تهران روز شنبه چشم از جهان فروبست این در حالی است که اهالی رسانه پس از برگزاری مراسم ساده خاکسپاری، از درگذشت پدر تعزیه دانشگاهی ایران مطلع شدند. 
 
مدیرکل هنرهای نمایشی رعایت نشدن برخی توافقات و تعهدات مجوز اجرا از سوی گروه نمایش «لیلی نام تمام دختران ایران زمین است» را دلیل توقف اجرای عمومی این اثر نمایشی ذکر کرد. البته این اثر رفع توقیف شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار