سران چند کشور اروپایی به ولادیمیر پوتین گفتند از شرایط ایجاد شده پس از آتش‌بس در سوریه باید برای تضمین یک صلح پایدار، بدون حضور بشار اسد، استفاده شود.

تأکید سران اروپایی بر برکناری بشار اسد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ سران چند کشور اروپایی به رئیس جمهور روسیه گفته اند که از شرایط ایجاد شده پس از آتش‌بس شکننده در سوریه باید برای تضمین یک صلح پایدار، بدون حضور بشار اسد، استفاده شود.

به گفته یکی از سخنگویان دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، او، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه و ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین اعلام کرده‌اند که آتش‌بس سوریه باید به پایان درگیری‌ها دراین کشور بیانجامد.

هلن باور، سخنگوی کامرون جمعه (14 اسفند) به خبرنگاران گفت: «نکته اصلی که سران اروپایی در گفت‌وگو با پوتین بر آن تاکید کردند، این بود که آن ها از حفظ  آتش‌بسِ شکننده استقبال می‌کنند.»

وی افزود سران اروپایی تمایل دارند آتش‌بس کنونی برای ایجاد یک صلح پایدار و همچنین گذار سیاسیِ بدون اسد، مورد استفاده قرار گیرد.

برخی از کشورهای غربی همچون انگلیس، آلمان و فرانسه و همچنین تعدادی از کشورهای منطقه از جمله عربستان همواره بر کناره‌گیری اسد از قدرت تاکید داشته‌اند.

باور افزود پوتین با تداوم این آتش‌بس موافق بوده، اما درباره برکناری اسد صحبتی نکرده است.

روسیه از هشتم مهر به درخواست سوریه و با مجوز دمشق، حمله به مواضع تروریست‌ها در این کشور را آغاز کرده است.

آتش بس سوریه که از هشتم اسفند به اجرا درآمده است اولین اقدام عمده برای متوقف ساختن درگیری‌ها به شمار می‌رود.

به موجب این توافق، درگیری‌ها بین نیروهای دولت سوریه و گروه‎‌های معارض باید متوقف شود. این آتش بس مشمول گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره نمی‌شود.

بنابر گزارش‌ها، بعد از برقراری آتش بس میدان‌های نبرد در سوریه عمدتا با آرامش همراه بوده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
نظر ایران پس چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
دنیا علاقمند به برکناری سران فعلی اروپاست ، که اوضاع جهان را به خاطر ندانم کاری هایشان به وخامت کشانده اند .
این انگل های تحمیل شده به بشریت حق اظهار نظر در باره رئیس حکومت سوریه را ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
تجربه ميگه حکومت های نادان تمامی ندارند.فرض میکنیم امروز بشاراسد برکنارشد .30یا 40یا50 سال میگذره. حکومتها عوض شدن. یکی دوتا از همین حکومتهای نادان از يه حکومت ديگه خوششون نمياد. پیش خودشون فکر میکنن چون درگذشته برکناری يه حکومت ممکن شده پس الان هم ميشه. منظورم اين بوده اگه بشاراسد برکناربشه دراینده ديگه سنگ روسنگ بند نميشه.
آخرین اخبار