دیار سهراب؛ شهر گل محمدی کاشان میزبان همایش آیینی شعر فاطمی استان اصفهان؛ شهر گنبدهای فیروزه‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:سومین همایش شعر آیینی استان اصفهان با عنوان «شب شعر فاطمی» ساعت 19 تا 21 روز سه‌شنبه هجدهم اسفند در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

مصطفی جوادی‌مقدم، با اشاره به برگزاری دو همایش قبلی در شهرهای نجف آباد و شاهین گفت: سومین همایش شعر آیینی استان اصفهان با توجه به قرار گرفتن در ایام فاطمیه در دارالمومنین کاشان اجرا می‌شود.

وی، با تاکید حضور شاعران برجسته از سراسر استان اصفهان در سومین همایش شعر آیینی استان اصفهان در کاشان افزود: این همایش با تجلیل از خانواده شاعر بزرگ آیینی کاشان، مرحوم استاد عباس حداد کاشانی برگزار می‌شود.

به‌گفته‌وی،شب شعر فاطمی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ،فرمانداری ویژه کاشان ،دانشگاه کاشان، شهرداری کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در ادامه از کسب رتبه چهارم این اداره از مجموع 340 شهرستان کل کشور در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: این رتبه بر اساس ارزیابی عملکرد صورت گرفته توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اداره کسب شده است.

جوادی‌مقدم، با اشاره به شرکت 969 نفر در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که آبان ماه سال جاری برگزار شد افزود: 785 نفر از این تعداد قبول شدند که شهرستان کاشان رتبه چهارم کشور و رتبه دوم در استان را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: موسسه موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) کاشان نیز بر اساس ارزیابی موسسات قرآنی شرکت کننده در این آزمون از مجموع 900 موسسه در کل کشور رتبه دوم کشور را کسب نموده است.

جوادی‌مقدم، تقدیر از مسوول این موسسه قرآنی نمونه کشور و تلاش های آن در ترویج فرهنگ قرآنی با اهدای لوح تقدیر و هدایا را تاکید کردو گفت: کسب رتبه برتر کشوری از طریق این موسسه برای کاشان و تلاش های آن برای نهادینه سازی فرهنگ قرآنی و علوی در زندگی مردم قابل تقدیر و ستایش است.

وی،رصد و تقویت برنامه های فرهنگی در کاشان را تاکید کرد و گفت:حمایت و تقدیر از همه برنامه های فرهنگی و متولیان فرهنگ و هنر که در چارچوب دغدغه های نظام حرکت و سلیقه های مختلف را می کنند ضروری است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.