همایش شعر"دوستی" به مناسبت سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب بعد از ظهر روز پنجشنبه در کابل با حضور شاعران مطرح افغانستان و ایران برگزار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در این آیین که با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران برپا شد، پس از نمایش فیلم کوتاهی از مجلس شعرخوانی شاعران مطرح ایرانی و افغانستان در محضر رهبر معظم انقلاب ایران، شاعران ایرانی و افغان با خواندن شعرهایی از نوع غزل، مثنوی و شعر نو و سپید یاد و خاطره انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

جواد محقق، استاد جعفری، ذکریا اخلاقی، حامد عسکری و مجید یزدی شاعران ایرانی، با خواندن شعرهایی درباره انقلاب اسلامی ایران، هشت سال دفاع مقدس و یاد خاطره امام خمنی (ره)، مهمانان افغان را به تشویق واداشتند.

ذکریا اخلاقی در این مراسم از شاعران افغان تقدیر کرد و گفت: تنها شاعران افغان در حوزه زبان فارسی توانسته اند پا به پای شاعران ایرانی حرکت کنند و در تقویت شعر و ابیات فارسی سهم ارزنده بگیرند.

"سید ابوطالب مظفری" شاعر نامی افغانستان، احمد ضیا رفعت، ذکریا راحیل و سیمین حسن زاده معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان نیز اشعاری خاطره انقلاب اسلامی ایران خواندند.

سیمین حسن زاده معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان همچنین در سخنانی خواهان تقویت و گسترش روابط فرهنگی دو کشور شد.

در پایان این آیین برنامه سوال و جواب از شاعران افغان و ایرانی نیز برگزار شد و بر برگزاری محافل مشترک شعر و ادبیات دو کشور تاکید صورت گرفت.

مراسم و برنامه های شعر خوانی تا دو روز دیگر با حضور شاعران ایرانی و افغانستان در مناطق مختلف شهر کابل ادامه خواهد یافت.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار