معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور به تشریح جزئیات پلاک های سیاسی جدید پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ احمد رستمی معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور در حاشیه همایش سراسری مدیران و روسای پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران در رابطه با جزئیات پلاک‌های سیاسی جدید اظهار داشت: این پلاک‌ها مربوط به وسایل نقلیه سفارتخانه‌ها است که پلاک‌های مربوط به شخصیت‌های سیاسی با حرف S و دیپلمات‌ها با حرف D نمایش داده می‌شود.

وی افزود: رقم اول پلاک‌های سیاسی از یازده و رقم اول پلاک‌های دیپلمات‌ها از 31 شروع می‌شود و دو رقم پایانی این پلاک‌ها نمایانگر کشور مربوطه است همچنین این پلاک‌ها با عوض شدن شخصیت‌های سیاسی تغییر می‌کند یعنی هر شخصی یک  پلاک منحصر به فرد دارد.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور بیان کرد: هر سفارتخانه ظرفیت ثبت یازده هزار پلاک سیاسی را دارد و همچنین پیش بینی می‌شود 150 کشور با ظرفیت 170 هزار پلاک در این طرح گنجانده شود.

سرهنگ رستمی افزود: این پلاک‌ها طی مراسمی که سال آینده در وزارت امور خارجه برگزار می‌شود به صورت رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر 23 هزار دستگاه خودرو با پلاک‌ سیاسی قدیم در کشور در حال تردد است.

سرهنگ رستمی بیان کرد: در حال حاضر اتوبوس مدل 1412 به علت حوادث متعدد اجازه شماره گذاری ندارد.

وی گفت: با پیگیری‌های جدی پلیس راهنمایی و رانندگی و شورای عالی استاندارد از اوایل خرداد امسال توانستیم تجهیزات تست‌های واژگونی که تا قبل از آن در کشور وجود نداشت را وارد کنیم.

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور در رابطه با خودروهای وارداتی افزود: بر اساس قوانین جدید خودروهای وارداتی باید دارای مجوز یورو 5 و خودروهای بنزین سوز دارای استاندارد یورو 4 باشند در این راستا برخی از خودروهای وارداتی دارای مشکلات استاندارد بودند و اگر وارد کننده‌ای اقدام به واردات خودروهای فاقد استاندارد‌های لازم کند ضمن برخورد قانونی از شماره گذاری این گونه خودروها جلوگیری می‌شود.

سرهنگ رستمی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت خودروهای 250 سی سی به پایین مجوز ورود به کشور را ندارند و اگر در گذشته وارد کشور شده باشند باید جمع آوری شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار