استاندار خراسان رضوی:

تقویت بخش خصوصی هدف تعاملات اقتصادی

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ایران صرفا بازار مصرف کشورهای اروپایی نخواهد بود، بر لزوم گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بخش های دولتی و خصوصی با لهستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار خراسان رضوی در دومین همایش مشترک اقتصادی و تجاری خراسان رضوی با جمهوری لهستان در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ذهنیت سیاستمداران کشورمان این نیست که ایران بازار مصرف کشورهای دیگر باشد، گفت: با توجه به ظرفیت های لهستان و زمینه های موجود در ایران فرصت خوبی برای تعاملات بخش خصوصی دو کشور ایجاد شده است.

علی رضا رشیدیان به سقف تعاملات اقتصادی تجاری مورد نظر لهستان اشاره کرد و افزود: سقف 750 میلیون دلاری مورد نظر در صورت داشتن نگاه منطقه ای به تعاملات می تواند تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.

وی به زمینه های متعدد فعالیت اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه ماشین آلات صنعتی، مواد غذایی و کشاورزی، تولید مواد شیمیایی ارگانیک، تکنولوژی محیط زیست، معدن و خودروسازی،‌ خشکبار و گردشگری و حوزه فرهنگی و دانشگاهی ظرفیت های خوبی برای همکاری وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی لهستان را نخستین هیات تجاری و اقتصادی برشمرد که پس از برجام به ایران آمد و تاکید کرد: دو کشور می توانند به دروازه خوبی برای ورود به بازارهای منطقه آسیا و اروپا برای بهره برداری تجار تبدیل شوند.

رشیدیان با بیان اینکه خراسان رضوی قطب مطرح در حوزه های ترانزیت، تجارت، صنعت، کشاورزی و گردشگری در کشور و منطقه است، گفت: ظرفیتها و مزایای دولت برای سرمایه گذاری در ابران زمینه خوبی برای همکاری میان دو کشور است.

وی با بیان اینکه ایران و لهستان نمونه هایی از دو ملت مستقل و صلح جو در تاریخ جهان هستند که روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عاطفی با سابقه طولانی دارند، افزود: لهستان کشوری پیشرو در حوزه اقتصادی در اروپای شرقی است و در اتحادیه اروپا نقش مهمی ایفا می کند و از وجوه مختلف مورد توجه دولت، بخش خصوصی و تجار ایرانی است.

استاندار خراسان رضوی از فعالان دولتی و بخش خصوصی خواست از فرصت بوجود آمده در جهت گسترش تعاملات نهایت استفاده را داشته باشند و بتوانیم با عملکردمان وارثان خوبی برای تداوم ریشه دوستی و الفت میان مردم دو کشور باشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار