معاون وزیر اقتصاد لهستان با تاکید بر جذابیت بازار ایران برای تجار لهستانی از تلاش این کشور برای تاسیس نمایندگی وزارت توسعه این کشور در ایران خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون وزیر اقتصاد و توسعه لهستان در دومین همایش مشترک اقتصادی خراسان رضوی و جمهوری لهستان با تاکید بر توسعه همکاری ها میان دو کشور، گفت: بازار ایران به دلیل زمینه های فراوانی که برای همکاری وجود دارد برای تجار لهستانی جذاب است و این کشور نیز زمینه را برای ورود بازرگانان ایرانی تسهیل کرده است.

رادوسلاو دوماگالسکی عدم شناخت کافی از موقعیت اداری و فرهنگی دو کشور را یکی از مشکلات موجود میان تناسبات برشمرد و افزود: در تلاشیم تا نمایندگی وزارت توسعه را در ایران ایجاد کنیم تا در زمینه ارتباط و تبادل اطلاعات به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات سالانه دو کشور باید به 700 میلیون دلار و حتی بیشتر بازگردد،‌ ابراز امیدواری کرد: این همایش فصل جدیدی در همکاری میان دو کشور ایجاد کند و شاهد توسعه روابط در زمینه های فرهنگی و اقتصادی باشیم.

معاون وزیر توسعه لهستان با بیان اینکه ملت لهستان خاطره خوبی از ملت ایران در پناه دادن به آوارگان لهستانی در جنگ جهانی دوم دارد، گفت: این کشور همواره خواهان توسعه روابط با ایران بوده و در شرایط تحریم نیز تعامل خوبی داشته ایم.

دوماگالسکی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت لهستان تسهیل تعاملات اقتصادی دو کشور است، ابراز امیدواری کرد: برای توسعه سطح مناسبات این کشور در زمینه بانکداری انعطاف داشته باشد و موانع را از سر راه بردارد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.