معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بعد از رفع تحریم‌ها و برداشته شدن محدودیت‌ها امیدواریم بتوانیم حجم تجارت بین دو کشور را گسترش دهیم.

همکاری بین بلغارستان و ایران گسترش می یابدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افخمی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست مشترک آشنایی با فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلغارستان که امروز در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد افزود: در طی 10 ماهه میلادی (2015) حجم تجارت ایران و بلغارستان رقم قابل ملاحظه ای نبود، این در حالی است که کمتر از 50 میلیون دلار بین دو کشور بوده است.

وی ادامه داد: بعد از رفع تحریم‌ها و برداشته شدن محدودیت‌ها امیدواریم بتوانیم حجم تجارت بین دو کشور را گسترش دهیم.

افخمی در ادامه عنوان کرد: در جلسه که بین دو طرف  قرار شد موانعی که در مسیر اقتصاد بین دو کشور وجود داشته برطرف شود و آمادگی خود را برای اقتصاد تجارت مذاکره‌کننده اعلام کنیم.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه تصریح کرد: از هیأت تجاری بلغارستان تقاضا دارم تولید و فروش در بازار منطقه را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار دهند و حتی ایرانی‌ها حاضر هستند سرمایه‌گذاری مشترکی با شما انجام دهند.

گفتنی است هیأت بلغاری در زمینه شیمیایی و پتروشیمی، نفت و گاز، مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی، مواد غذایی، برق و انرژی‌های نو، منسوجات و پوشاک، صنعت خودرو، حمل و نقل، معدن، محصولات دارویی و خدمات فنی و مهندسی و مسائل زیست محیطی و حتی مسائل پولی و بانکی همکاری داشته باشند.

** این همایش می‌تواند به توسعه اقتصادی دو کشور کمک کند

در ادامه پتروف معاون وزیر اقتصاد بلغارستان در ادامه این همایش گفت:  اطمینان دارم که این دیدار می‌تواند روابط تجاری دو کشو را گسترده‌تر کند این در حالی است که در شرایط کنونی عضویت جمهوری بلغارستان و اروپا و جمهوری اسلامی در منطقه می‌تواند سرآغازی برای توسعه همکاری اقتصادی دو کشور باشد.

وی ادامه داد: همکاری بین دو کشور سبب شده که زمینه همکاری در زمینه علمی و اقتصادی بیشتر شده و من این اطمینان را می‌دهم که این ظرفیت می‌تواند در آینده زمینه همکاری دو جانبه را بیشتر کند.

پتروف در ادامه عنوان کرد: به  جرأت می‌توان گفت که افزایش حجم مبادلات دو کشور مثبت ارزیابی شده و به اجرای بالقوه تجاری اقتصادی دو کشور باور داریم و می‌توانیم بگوییم که حجم مشترک دو کشور در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر اقتصاد بلغارستان تصریح کرد: هدف ما این است که در مبادله تجاری به یک میلیارد دلار برسیم و ما به عنوان نماینده هر دولت به توسعه و همکاری این پروسه کمک خواهیم کرد.

پتروف در ادامه گفت: در موقعیت کنونی بلغارستان علاقمند به فروش محصولات دارویی، صنایع شیمیایی، ماشین‌سازی، فناوری ارتباطات، کشاورزی، محیط زیست و انرژی حمل و نقل خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد گردشگران هر دو کشور باید افزایش یابد افزود: برای تحقق این امر آمادگی هر دو کشور باید اعلام گردد.

به گفته وی امروز در این همایش 66 شرکت حضور داشته و علاقمند به تجارت با ایران هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار