معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان اصفهان گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه سالانه 100 هزار هکتار از اراضی استان در طرح‌های مطالعاتی آبخیزداری قرار خواهد گرفت و یک میلیارد مترمکعب از آب‌های روان استان جمع آوری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، ابوطالب امینی افزود : آبخیزداری به معنای مدیریت کردن سیلاب‌ها، هرزابه‌ها، افزایش ذخایر سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک است که در این راستا 2.5 میلیون هکتار از اراضی استان در طرح‌های مطالعاتی قرار گرفته و 1.5 میلیون هکتار نیز در آینده به این طرح اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه سالانه 100 هزار هکتار از اراضی استان در طرح‌های مطالعاتی آبخیزداری قرار خواهد گرفت، افزود: هر هکتار زمین که در این طرح قرار گیرد، می‌تواند 530 مترمکعب آب در سال استحصال و ذخیره کند، بنابراین تا پایان اجرای این طرح می‌توانیم حدود یک میلیارد مترمکعب از روان آب‌های استان را جمع آوری کنیم.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به اهمیت جلوگیری از فرسایش خاک به عنوان منبع تغذیه، گفت: سال جاری حدود 90 میلیارد ریال طرح‌های آبخیزداری اعم از مکانیکی و بیولوژیکی در زمینه بندسازی، بذرپاشی هزینه شد.

امینی ادامه داد : در سال جاری برای انجام پروژه‌های این اداره رقم 243 و 720 میلیون ریال از محل منابع استانی و ملی به تصویب رسیده بود که تاکنون رقم 116 میلیارد و 820 میلیون ریال آن جذب شده است که 48 درصد رقم کل است.




انتهای پیام /ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.