ساری،

سرمایه گذاری روسیه روی ریل

روسیه یک میلیارد و 300 میلیون یورو برای توسعه زیرساخت شبکه ریلی مازندران سرمایه گذاری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، استاندار مازندران در نشست کمیسیون سرعت بخشی به صادرات غیرنفتی درساری گفت : این سرمایه گذاری برای برقی کردن شبکه راه آهن شمال کشور گرمسار- اینچه برون هزینه می شود که 330 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد.

ربیع فلاح افزود : طول راه آهن شمال از گرمسار تا اینچه برون 490 کیلومتر است که بیشترین مساحت این راه آهن در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد.

وی با بیان اینکه مازندران از استان های پیشرو در جذب سرمایه گذاری روسیه برای تامین زیرساخت هاست گفت : پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری روسیه برای تامین زیرساخت های صادراتی در مرحله اول 25 درصد به مازندران اختصاص یافت.

وی افزود: در شرایط فعلی سرمایه گذاری های خوبی در ساخت هتل و سایر زیرساخت ها برای جذب گردشگر و توسعه صادرات استان در حال انجام است.

استاندارمازندران توسعه صادرات غیرنفتی را مرهون تلاش بخش خصوصی دانست وگفت: شرایط برای توسعه صادرات در این استان فراهم است و باید بخش خصوصی ما خود را برای جهش صادراتی آماده کند.

فلاح گفت:عادی شدن روند توسعه تجارت خارجی درتمام زیربخش ها به زمان بیشتری نیازدارد، ولی درمدت اندک اجرای برجام نیز کارهای خوبی درحوزه مالی و بانک داری انجام شده است.

رئیس شورای توسعه صادرات مازندران با اشاره به گله مندی برخی تجار از موانع پیش روی صادرات کالا به خصوص به روسیه گفت: توافق های خوبی با روسیه برای کاهش موانع در بخش های گمرکی و صدور روادید انجام شد و بزودی شاهد تسهیل درامر صادرات به این کشور خواهیم بود.

فلاح افزود: ما برای توسعه صادرات نیاز به تولید کالاهای با کیفیت و ذائقه کشورهای هدف صادراتی داریم و این فرایند باید در حوزه تولید مورد توجه قرار گیرد.

استان مازندران در 11 ماهه سال جاری 400 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کرد که با 12 میلیون دلاراز کالاهای این استان به روسیه صادر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار