با توجه به وجود ذخائر معدنی در خراسان رضوی و پیشرفت صنایع معدنی در لهستان پیش بینی می شود همکاری دو کشور در این حوزه، حجم مبادلات تجاری را تا 4 سال آینده به 3 میلیارد دلار برساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در حاشیه مراسم کاشت نهال صلح و دوستی ایران و لهستان در مشهد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه می توان همکاری های مشترک در زمینه عملیات اکتشاف و استخراج معادن با کشور لهستان داشت، گفت: لهستان توان مناسبی در تولید ماشین آلات صنایع معدنی دارد و خراسان رضوی نیز با 53 کانسار معدنی کلکسیونی از بهترین معادن کشور را در خود جای داده است.

محمد مهدی مروج الشریعه با بیان اینکه لهستان از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی در زمینه تحقیقات کشاورزی، صنایع دارویی، خودروسازی و تولید ماشین آلات صنایع معدنی است،‌ افزود: این صنایع کلید توسعه استان است و همکاری با لهستان در این زمینه ها نویدبخش آینده خوبی برای استان خواهد بود.

وی به میزان حجم مبادلات تجاری دو کشور اشاره و تاکید کرد: مبادلات تجاری دو کشور تا چهارسال آینده به سه میلیارد دلار می رسد.

هیات تجاری لهستان شنبه گذشته وارد مشهد شد و تاکنون علاوه بر نشست با فعالان اقتصادی خراسان رضوی از برخی واحدهای صنعتی مشهد نیز بازدید کرده است.

این هیات عصر سه شنبه مشهد را به مقصد تهران ترک می کند.

انتهای پیام//

برچسب ها: همکاری ، معدنی ، لهستان ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار