مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: مشاوران فرهنگی باید با نفوذ در درون خانواده ها بتوانند مشکلات فرهنگی آنان را شناسایی کنند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیمی در اختتامیه دوره نقاشی روی سفال مددجویان کمیته امداد بهار اظهار داشت: مددجویان این نهاد با معرفی مددجویان کارآفرین به بانکهای عامل و اخذ تسهیلات کم بهره اشتغالزایی و آموزش طرحهای خودکفایی با توجه به استعدادهای موجود همواره به نظارت و مراقبت خود بر شغل های ایجاد شده تا مرحله ی ثبات و استحکام شغلی ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: بانکها باید سهمیه ابلاغی تسهیلات خودکفایی و اشتغال‌زایی این نهاد مقدس را به مددجویان با کمترین سخت گیری پرداخت کرده و زمینه خودکفایی مددجویان را فراهم کنند.
ابراهیمی گفت: برای اثربخشی هر چه بیشتر طرح های خودکفایی و کارآفرینی تعداد قابل توجهی مددجویان و فرزندان مددجو در قالب آموزش های بلند مدت، کوتاه مدت، حرفه آموزی و آموزش کارآفرینی به آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

ابراهیمی با بیان اینکه کمیته امداد استان نگاه ویژه ای به توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه دارد، اضافه کرد: اگر ادارات کمیته امداد استان در سطح شهرستان ها به صورت منسجم و از روی اعتقاد کاری انجام دهند، بدون شک اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و اشتغال مثمرثمر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مشاوران فرهنگی باید با نفوذ در درون خانواده ها بتوانند مشکلات فرهنگی آنان را شناسایی کنند، یادآور شد: مشکل اساسی خانواده های آسيب پذير، افسردگی و نگرانی نسبت به آينده است که باید در حوزه مشاوره و مددکاری با ارائه مشاوره های گروهی و فردی برای اين افراد در مرحله نخست اين مشکلات را برطرف و سپس آنان را وارد چرخه اشتغال کنيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.