همایش بزرگ مبارزه با مواد مخدر بهار در فرهنگسرای آیت اله بهاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این همایش فرماندار بهار در خصوص اهمیت پیشگیری و درمان اعتیاد و مبارزه عملی با اعتیاد اظهار داشت: انهدام کارگاههای تولید و عرضه شیشه،کراک و لابراتورهای صنعتی،مبارزه با تولید مواد روانگردان و غیره را از اهداف بزرگ دولتمردان است.

محسن مرادی پناه از دستگاههای فرهنگی خواست نسبت به آموزش و پیشگیری از اعتیاد برای نسلهای جوان گامهای موثری بردارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش به خانواده ها نقش مهمی در پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه دارد، عنوان کرد: روحانی ها در این خصوص در شهرها و روستاها می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

مرادی پناه عنوان کرد: هم اکنون عوامل مختلفی در گرایش فرد به مصرف مواد مخدر دخالت دارد که یکی از مهم‌ترین عوامل، عوامل اجتماعی است.

فرماندار بهار در ادامه با اشاره به انتخابات گفت: پیام انتخابات به قدرتهای جهانی این است که باید به سمت احترام به جای تهدید حرکت کنند ، مردم با حضور گسترده خود در انتخابات نشان دادند که بعد از تحریم ها،فشار اقتصادی را برای حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی تحمل نموده و قدرتمندانه در صحنه سیاسی کشور حضور دارند.

وی تصریح کرد:حضور پرشکوه و با عظمت مردم در انتخابات نشان داد که امت اسلامی کاملا هوشمندانه شعارها و برنامه های جریان های سیاسی داخل کشور را رصد کرده و با بصیرت به تهدیدها و پیام های غلط و نادرست پاسخ خردمندانه دادند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان همدان گفت: مواد مخدر یک زلزله خاموش است و در بحث مواد مخدر صنعتی هرروز یک ماده جدید به کشور وارد می شود.

عبدالحسین مرادی با بیان اینکه در استان همدان ریاست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با استاندار است گفت: این شورا تشکیل شده از ۵ کمیته است که کمیته فرهنگی و پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی، حقوقی و قضایی، مقابله و مشارکت های مردمی از جمله این کمیته هاست.

مرادی خاطرنشان کرد: کشور ایران با افغانستان که بزرگترین تولید کننده مواد مخدر بوده همسایه است و در افغانستان ۶ هزار تن تریاک تولید می شود، باوجود اینکه مصرف هرویین در دنیا ۳۵۰ تن است در افغانستان سالیانه ۷۰۰ تن تریاک تولید می شود؛ از طرف دیگر ایران در همسایگی کشور عراق قرار دارد که پیش نیاز های مواد مخدر را تولید می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان عنوان کرد: استان همدان از استان های ناامن برای قاچاقچیان مواد مخدر محسوب می شود که ۷۰ درصد زندانیان این استان مربوط به مواد مخدر است.

وی ادامه داد: سرمنشا ۶۰ درصد طلاق ها در کشور و همچنین ۳۰ درصد قتل های کشور مربوط به مواد مخدر است.

مرادی با بیان اینکه امروز باید بیشتر در جریان آسیب های مواد مخدر قرار گرفت، تاکید کرد: پیشرفت هر کشور وابسته به انسان های آن کشور است و اقتصاد مقاومتی باید توسط انسان های سالم اجرا شود. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان افزود: نیاز است که آموزش نه گفتن را در جوانان پرورش دهیم و به عرصه بیان آسیب های اجتماعی ورود پیدا کنیم چراکه خانواده و آموزش و پرورش دو کانون پرورش فکری و عقلی جوان و نوجوان است.

وی با بیان اینکه مشارکت گسترده سازمان های مردم نهاد در امر پیشگیری از مواد مخدر و صیانت از خانواده امری ضروری است گفت: افرادی که به مراکز درمانی مواد مخدر مراجعه می کنند در صورتی که مورد حمایت قرار بگیرند هدایت خواهند شد و در غیر این صورت مجدد به اعتیاد بازخواهد گشت لذا کار آفرینان باید در امر اشتغال آفرینی از این اشخاص استفاده کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ۲۰۳ مرکز درمانی مواد مخدر در استان همدان وجود دارد که ۳۲ هزار نفر را زیر پوشش قرار می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار