شهرستان مهاباد با جاذبه های طبیعی فراوان هر سال گردشگران زیادی را جذب خود می کند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، این شهرستان همه ساله بویژه در ایام تعطیلات نوروز مقصد اصلی بسیاری از مسافران نوروزی بویژه از استانهای مرکز و جنوبی کشور بوده که با حضور در این منطقه ضمن بهره مندی از آب و هوای معتدل از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، لذت می برند.

فضای عمومی شهر هم خبر از آمادگی برای استقبال از میهمانان نوروزی می دهد.

غارسهولان مهاباد، دخمه فخریگاه یا فرورتیش یکی از پادشاهان ماد، دریاچه سد مهاباد، تالاب بین المللی کانی برازان بعنوان اولین سایت پرنده نگری کشور، مقبره بداق سلطان، حمام و موزه تاریخی میرزا رسول، مسجد جامع (سرخ)، آب معدنی گراوان،حوضخانه های رستم بیگ و شاه درویش و بازارهای کالای ارزان قیمت و لباسهای خارجی دست دوم از جمله جاذبه های طبیعی و اقتصادی برای حضورگردشگران در این منطقه است.

دریاچه سد مهاباد هم مقصد طبیعت گردان و ماهیگران است.

سد مهاباد سال1348 ساخته شده،نزدیکترین سد به شهر درمنطقه خاورمیانه به شمار می رود و جزو 10 سد پرآب کشور محسوب می شود، جاده‌های ارتباطی مهاباد به سردشت و پیرانشهر از کنار این دریاچه زیبا عبور می کند که گردشگران با حضور در این منطقه از زیبایی جزیره بهره می برند

غار سهولان دومین غار آبی بزرگ در ایران و از کم نظیرترین غارهای طبیعی کشور و از شگفت انگیزترین جلوه های زیبای طبیعت به شمار می رود.

این غار آبی در حدود 43 کیلومتری شمال شرقی مهاباد در محور مهاباد- بوکان در نزدیکی روستای سهولان قرار دارد.

مسجد جامع سرخ هم مربوط به دوره صفوی است و داخل شهر واقع شده و این اثر در تاریخ 25 آبان 1348 با شماره ثبت 882 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دخمه فخریگاه مقبره‌ای مربوط به دوره زندگی مادها در ایران بوده که در کنار روستای ایندرقاش نزدیک شهر مهاباد قرار گرفته، این دخمه دارای 2 طبقه با چهار ستون سنگی و سه گور بوده و از نظر حجاری و ستون بندی دررده مقبره‌های مهم دوره ماد است.

برپایی نمایشگاههای صنایع دستی، معرفی آداب و رسوم مناطق کردنشین(هه وارگه)، اسکان مسافران، توزیع برشورها و نقشه های راهنمای مسافران، آماده باش ناوگان حمل و نقل عمومی، گشت های مشترک بهداشت و تغزیرات حکومتی، راه اندازی اتوبوس گردشگری و دایر بودن اماکن اقامتی و جاذبه های گردشگری در ایام تعطیلات از جمله برنامه های ستاد خدمات نوروزی در مهاباد است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان مهاباد گفت: این ستاد برنامه های خود را از 25 اسفند ماه سال جاری شروع می کند و این برنامه ها تا 15 فروردین سال آینده تداوم خواهد داشت.

نوروز سال 1394 در مجموع بیش از 140 هزار مسافر وگردشگر به این شهرستان سفر کردند .

انتهای پیام/
برچسب ها: جاذبه های ، طبیعی ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.