روسیه با درخواست آمریکا برای آزادی خلبان اوکراینی محبوس در این کشور مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در مطلبی فیس بوکی با اشاره به جلسه نهایی محاکمه ساوچنکو متهم به شرکت در قتل دو خبرنگار روس در تیراندازی های شرق اوکراین که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، از بیانیه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که خواستار آزادی این نظامی محبوس اوکراینی در روسیه شده بود، انتقاد کرد.

کری در بیانیه خود از سرنوشت ساوچنکو در رابطه با وضعیت و حال وی از جمله اعتصاب غذا و آزمایشات اجباری روانپزشکی و حبس انفرادی وی ابراز نگرانی کرده و ادامه زندانی شدن این خلبان اوکراینی را نشانه عدم احترام روسیه به معیارهای بین المللی و نقض توافقنامه مینسک برای حل و فصل بحران اوکراین از سوی این کشور خواند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه مطلب خود به چند مورد ایراد از اظهارات کری اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر خارجه آمریکا نمی توانست اطلاع نداشته باشد که در توافقنامه مینسک هیچ سخنی از ساوچنکو به میان نیامده و پرونده این فرد مشمول هیچ یک از بندهای این توافقنامه نمی شود.

وی افزود: کری نمی توانست این مساله را نداند که یک روز قبل از جلسه دادگاه درخواست برای آزادی فرد محکوم فشار مستقیم بر قاضی دادگاه محسوب می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار