امین حق وردی روانشناس عمومی در گفتوگو با خبرنگار
حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: بیشتر والدین نگران این هستند که فرزندانشان از هوش و استعداد کافی بخوردار نباشند و در بزرگسالی دچار مشکل شوند؛ که گاهی این استرس جنبه وسواس به خود گرفته و مشکلاتی را ایجاد میکند.
وی افزود: قرار دادن کودک در شرایط آموزشی نامناسب و اجباری با نیازهای رشدی وی تضاد داشته و باید ویژگیهای هر سنی را برای وی در نظر داشت که با توجه به آنها والدین انتظارات خود را از او توقع داشته باشند.
حق وردی تصریح کرد: معمولا بعد از 6 و 7 تفکرات کودک منطقی تر شده و مهم سنین پایینتر برای شکل گیری استعداد و ظرفیت شناختی وی بوده که اکثر والدین این وظیفه را بر عهده مراکز آموزشی قرار میدهند.
وی گفت: اولین و مهمترین هسته شکل گیری استعداد کودک در خانه و با تلکم کردن بودن و بهتر است ویژگی و نیازهای کودک قبل از ورود به جریانهای آموزشی توسط یک روانشناس مشخص شود.
این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: برای آموزش کودک چه در کلاس، چه مراکز آموزشی و در خانه باید ویژگیهای فردی کودک مورد توجه قرار گرفته و هیچ گانه بستری را برای دلسرد شدن فرزند از آموزش فراهم نکنند.
انتهای پیام/