یک عضو کمیسیون صنایع معتقد است؛‌ ساز ارکستر اقتصادی دولت یازدهم ناکوک است و باید کابینه روحانی از سال 95 ترمیم شود.

سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به چشم‌انداز اقتصادی کشور در سال 95 گفت: شرایط مطلوب اقتصادی در سال 95 مستلزم اصلاح برخی قوانین اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه مجلس دهم باید اولویت کاری خود را صرف باز کردن برخی گره‌های اقتصادی با اصلاح قوانین کند، افزود: باز کردن گره‌های قانونی در مباحث اقتصادی می‌تواند چون باز کردن معبری در یک میدان مین باشد و طبق این تشبیه در حال حاضر تولیدکنندگان ما در میدان مین قرار داشته و وضعیت خطرناکی دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قوانین اقتصادی کشور نیازمند بازتعریف است، تاکید کرد: در این رابطه باید به نقش مخل بانک‌ها در اقتصاد اشاره کرد که قوانینشان نیازمند بازتعریف جدی است.

دخالت دولت در اقتصاد کاهش یابد

بیاتیان در ادامه با اشاره به سیاست‌های دولت یازدهم جهت کاهش نقدینگی در کشور گفت: درست است که کاهش نقدینگی مبنای فعالیت اقتصادی دولت است ولی دولت باید بپذیرد که برای ایجاد رونق اقتصادی در دراز مدت باید تورمی را متحمل شویم.

نماینده مردم بیجار با اشاره به اینکه دولت باید کمترین دخالت را در امور اقتصادی داشته باشد،‌ تصریح کرد: معتقدم دولت اگر در برخی موارد در امور اقتصادی دخالت نکند بزرگترین حمایت را از اقتصاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم تاکنون در امور اقتصادی کشور محافظه کارانه رفتار کرده است، اظهار داشت: دولت باید در نظر گرفتن برخی لوایح و طرح‌های اقتصادی در سال جدید، موانع اقتصادی کشور را از پیش رو بردارد و از محافظه‌کاری خود فاصله بگیرد.

بیاتیان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تیم اقتصادی دولت در سال 95 چه مسئولیتی دارد، گفت: همواره نظم‌بخشیدن به مباحث اقتصادی از جمله توفیقات دولت یازدهم و تیم  اقتصادی رئیس جمهور بوده است.

وی افزود: معتقدم تیم اقتصادی دولت یازدهم جز نظم‌ بخشیدن به مسیر اقتصادی کشور کار دیگری انجام نداده است که امیدواریم در سال جدید و با کمک مجلس قوانینی تهیه شود تا گره‌گشای برخی مشکلات اقتصادی باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به کابینه دولت یازدهم و ترمیم وزرای اقتصادی این کابینه گفت: روحانی باید کابینه خود را ترمیم کند چرا که در حال حاضر ناهماهنگی بین وزرای اقتصادی در کابینه مشاهده می‌شود.

بیاتیان در پایان افزود: ارکستر اقتصادی دولت یازدهم سازش ناکوک است و باید از سال 95 کابینه روحانی ترمیم شود.

انتهای پیام/  
برچسب ها: مجلس ، اقتصاد ، چشم انداز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار