معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در خصوص پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال، به والدین هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فریبا استواری با بیان اینكه آمارها نشان می دهند كه بیشترین قربانیان چهار شنبه آخر سال كودكان و نوجوانان هستند، از والدین درخواست كرد: فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه كنند و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارند.
وی ادامه داد: والدین باید از كودكان و نوجوانان خود مراقبت كنند تا باعث بروز فجایع دلخراش و غیر قابل جبران نشوند زیرا آثار سوختگی می تواند سیمای دلنشین فرزندان ما را غیر قابل تحمل كند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار كرد: كودكان و نوجوانان عواقب استفاده از مواد آتش زا را به علت احتمال بروز خطر درك نمی كنند و به همین دلیل اغلب كبریت و ترقه و مواد محترقه و منفجره را پس از تهیه در نقاط غیر قابل دید مانند انباری، زیرزمین، بالكن، پشت بام و یا داخل كیف، كمد و وسایل شخصی خود مخفی می كنند كه این امر خود از عوامل بروز آتش سوزی و حادثه است.
استواری كنترل غیر محسوس رفت و آمد و لوازم شخصی فرزندان، عدم قرار دادن مواد منفجره در مجاورت لوازم گرمازا و یا در هوای گرم، عدم نگهداری مواد محترقه و ساخت وسایل آتش بازی توسط فرزندان را از نكات ایمنی قابل توجه والدین در پیشگیری از بروز حوادث تلخ در چهارشنبه آخر سال عنوان كرد.
وی از نوجوانان و جوانان نیز در خواست كرد: از تجمع و برافروختن آتش و ایجاد راه بندان در معابر پرهیز کنند تا باعث سلب آرامش و آسایش دیگران نشوند و سلامتی خود و خانواده را به آتش نسپارند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.