بیماری فشار خون از شایع‌‌ترین مشکلات اغلب افراد جامعه است که با کاهش استرس و افزایش آرامش می‌توان از وقوع آن پیشگیری کرد.

دکتر سید محمد مهدی پیغمبری فلوشیب اینترونشنال کاردیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بیماری فشار خون در کشور اظهار داشت: شیوع فشار خون در ایران در مقایسه با کشورهای صنعتی و توسعه یافته بسیار بالاست که حدود 50 درصد افرادی که بیماری فشار خون دارند شناخته شده نیستند و در بین بیماران شناخته شده نیستند و در بین بیماران شناخته شده نیز درصدی در همین حدود افزایش فشار خون خود را درمان نمی‌کنند یا درمان‌های منظم و کافی ندارند.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه بیماری فشارخون باعث تشکیل تصلب شراین در افراد می‌شود، تصریح کرد: یکی از خطرات بسیار جدی برای بیماری‌های قلب و عروق، سکته‌های مغزی و عارضه و نارسایی‌های کلیه افزایش فشارخون وتصلب شراین است.

وی در رابطه راهکارهای پیشگیری از افزایش فشارخون عنوان کرد: اساس پیشگیری بر تغییر شکل و شیوه زندگی است و با توجه به اینکه استرس نقش حیاتی و جدی در ابتلا به فشارخون ایفا می‌کند، افراد روزهایی در هفته خصوصا تعطیلات آخر هفته را به استراحت، تفریح و گردش اختصاص دهند و در کنار آن مصرف نمک خود را کاهش دهند.

پیغمبری افزود: مطالعات نشان می‌دهد که آرامش‌های روحی و فعالیت فیزیکی بدنی در مقایسه با کاهش مصرف نمک نقش مهمتری را در کاهش ابتل به بیماری فشارخون ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تغییر در شیوه و شکل زندگی، کاهش استرس، افزایش تحرک پیشگیری و به درمان فشارخون کمک می‌کند، بیان کرد: اشخاص جامعه سعی کنند کم‌تحرکی را کنار بگذارند ود تحرک بیشتری داشته باشند و روزهایی در هفته را به فراغت و استراحت و تعطیلی به معنای واقعی و به دور از مشغله‌های کاری در آسایش و آرامش بگذرانند و در کنار آنها کاهش مصرف نمک نیز مفید می‌باشد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار