مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تولید بیش از 210 هزار تن انواع میوه در استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،زواره آزادپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 41 هزار و 173 هکتار باغ در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 
وی به رشد مطلوب تولید میوه در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال جاری بیش از 210 هزار تن میوه از باغات استان بدست آمد در حالی که در سال گذشته 196 هزار و 700 تن بود.
 
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که این باغات در مناطق سردسیری و گرمسیری استان وجود دارند، گفت: انواع میوه‌های هسته‌دار، دانه‌دار و خشکبار در باغات استان تولید می‌شود.
 
این مسئول، سیب، مرکبات، انگور و گردو را از عمده‌ترین محصولات بدست آمده از باغات استان عنوان کرد و یادآور شد: محصولات مازاد بر مصرف استان مانند سیب به استان‌های همجوار صادر می‌شود.
 
آزادپور درآمد ناخالص بدست آمده از 210 هزار تن میوه سال جاری را حدود 630 میلیارد تومان دانست و بیان داشت: میوه‌هایی مانند سیب، هلو، انگور، لیمو ترش و گردو به خارج از استان صادر می‌شود.
 
وی تصریح کرد: با توجه به مسائل و مشکلات موجود در زمینه کشاورزی مانند کم‌آبی، به کشاورزان توصیه می‌شود گونه‌هایی با نیاز به آب کمتر کشت شود.
 
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به توسعه و کشت گل محمدی در استان اشاره و یادآور شد: با توجه به نیاز کم این محصول به آب و سودآوری آن و به منظور تهیه گل و استفاده از اسانس این گیاه در حال حاضر توسعه و کشت گل محمدی در استان در دستور کار سازمان جهاد کشاوری قرار گرفته است.
 
آزادپور انجیر، انگور و بادام را نیز از جمله گونه‌های نیاز به آب کم عنوان کرد و گفت: با توجه به کم‌آبی جهت بهره‌وری و سودآوری بهتر کشت این گونه‌های گیاهی نیز توصیه می‌شود.
 
وی، تأمین نهال یارانه‌دار، کمک به حفر گوده، اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای و برگزاری کلاس‌های آموزشی از مهم‌ترین خدمات جهاد کشاورزی به کشاورزان است.
 
انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.