میزبانی چرام از مهمانان بهاری پس از 200 سال

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام گفت: مناطق تفریحی زیادی در بخش سرفاریاب است اما متاسفانه در این منطقه مکانی جهت اسکان وجود ندارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،قاسم قائدیبا بیان اینکه شهرستان چرام سابقه میزبانی مهمانان بهاره و تابستانه را در دوره قاجار داشته است، اظهار کرد: در دوره قاجاریه عمارت‌هایی در طسوج و مناطق خوش آب‌وهوا جهت اسکان مهمانان وجود داشت.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام با ذکر این مطلب که امروزه پس از 200 سال میزبان مهمانان بهاره هستیم که 15 روز بیشتر طول نمی‌کشد، عنوان داشت: بیشترین سعی ما بر این است که نقاط ضعف سال‌های گذشته را شناسایی کرده و در جهت برطرف کردن مشکلات گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان چرام در بخش سرفاریاب بیشترین گردشگر را دارد، ابراز کرد: منطقه تفریحی شرابگرو و بقاع متبرکه‌ای همچون امامزاده محمود، شاه حمزه و اسماعیل (ع) در این منطقه هستند اما متاسفانه در این منطقه مکانی جهت اسکان وجود ندارد که باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

این مسئول، آماده‌سازی سرویس بهداشتی سیار و تانکرهای آب را در این بخش ضروری دانست و گفت: دهیاران محترم باید مناطق گردشگری خود را اطلاع رسانی و خانه‌هایی را در روستاها مشخص کرده و به اداره میراث فرهنگی شهرستان معرفی کنند.

قائدی، آماده‌سازی کتابچه راهنما، اقلام تبلیغاتی، بازارچه صنایع دستی را از برنامه‌های میراث فرهنگی شهرستان چرام در ایام نوروز دانست.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: میزبان ، چرام ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.