۷۰ ناظر شرعی در کشتارگاه ها و مراکز بسته‌بندی استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام احمدرضا کیانی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دامپزشکی اصفهان اظهار داشت: از زمان تصویب قانون ذبح شرعی در سال ۸۷ در مجلس شورای اسلامی با استقرار دفاتر نماینده ولی‌فقیه در دامپزشکی‌های استان مستقر شدند.

وی گفت: ۷۰ ناظر شرعی در سطح کشتارگاه ها و مراکز بسته‌بندی استان فعالیت می‌کنند که این افراد از روحانیون و حتی بعضی از اساتید حوزه‌های علمیه هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه نظارت بر عرضه مراکز ماهی نیز از دیگر فعالیت‌های این حوزه است تصریح کرد: این ناظرین ماهی‌های حرام شده، کوسه ماهی، سفره ماهی و گربه ماهی را از چرخه مصرف خارج می‌کنند.

وی در خصوص گوشت‌های وارداتی و برزیلی افزود: در این زمینه گوشت وارداتی پس از تائید ناظران ذبح شرعی و مسئولان بهداشت وارد کشور می‌شود که در این خصوص ۲ نفر از ناظران در کشور برزیل فعالیت می‌کنند .

حجت الاسلام کیانی پیرامون اعطای برند حلال بیان کرد: برند حلال در حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور است و در حوزه استان نیست در حقیقت استان‌ها تائید می‌کنند و سپس براساس تائیدیه استان‌ها صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشتارگاه‌هائی که ناظر شرعی دارند تا پایان سال برند حلال به آنها اعطا می‌شود ابراز کرد: برند حلال برای کشتارگاه‌های نیمه صنعتی نیز صدق می‌کند، در همین راستا یکی از شرایط اعطای برند حلال، داشتن پروانه است .



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار