رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: در 9 ماه ابتدایی امسال کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان 51 هزار و 615 مورد بازدید نظارتی انجام داده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مرتضی یعقوبی افزود: دامپزشکی سعی دارد تا با اجرای طرح‌های نظارتی و کنترلی، همچنین بازرسی از واحدها و اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی، فضایی سالم برای عرضه این اقلام فراهم آورد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک بیان کرد: سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز تولید و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدهای مرغ و ماهی‌فروشی، قصابی و خودروهای حمل و نقل این گونه فرآورده‌ها را از مهمترین نقاط تحت نظارت دامپزشکی برشمرد.

یعقوبی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ارتقای سطح دانش کارشناسان دامپزشکی برای انجام نظارت‌های لازم خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت نگهداری صحیح فرآورده‌های خام دامی در دمای مناسب و با هدف نظارت دقیق، استفاده از ترموگراف (دستگاه ثبت لحظه‌ایی دما) در سردخانه‌ها و خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی مهم و لازم است.

وی اضافه کرد: در این خصوص نیز کارگاه آموزشی تحلیل و بررسی و بازخوانی ترموگراف برای کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان آبیک برگزار شده است.

انتهای پیام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.