وازرت زراعت آبیاری و مالداری، ۳۲۹ باب سردخانه پیاز را در ولایت کابل افتتاح و به بهره برداری سپرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ۳۲۹ باب سردخانه پیاز را در ولایت کابل افتتاح و به بهره برداری سپرد. این سرد خانه‌ها در ولسوالی‌های بگرامی، ده سبز، چهار آسیاب، پغمان، میربچه کوت و منطقه چهارده ولایت کابل موقعیت دارند.

این سردخانه‌‌های انفرادی و کوپراتیفی با هزینه بیش از نود میلیون افغانی توسط وزارت زراعت ساخته شده است.

وزارت زراعت و مالداری می‌گوید در صورتی‌که از سیستم تهویه این سردخانه‌ها به درستی استفاده شود، کلچه‌های خشک پیاز حداقل تا پنج ماه در آن با کمترین ضایعات نگهداری خواهد شد.

پیش از این بیشتر دهقانان کلچه‌های پیاز را به روش سنتی نگهداری می‌کردند و در آن حداقل چهل درصد از محصولات‌شان ضایع می‌شد. به گفته وزارت زراعت، در صورتی‌که کلچه‌های پیاز در سردخانه‌ها نگهداری شود، بیشتر از پنج درصد ضایعات نخواهد داشت.

وزارت زراعت در اعلامیه‌ای می‌گوید که ولایت‌های کابل و پروان از جمله ولایاتی اند که پیاز در آن بیشتر کشت می‌شود. به گفته این وزارت، قرار است در جریان سال جاری میلادی، ۲۷۲ باب سردخانه دیگر به منظور نگهداری پیاز در این دو ولایت ساخته شود.

وزارت زراعت و مالداری از سردخانه‌ها به عنوان «پناهگاه‌های امن» برای حفظ و نگهداری محصولات زراعتی یاد کرده می‌افزاید که دهقانان می‌توانند محصولات زارعتی شان را در زمان مناسب به بازار عرضه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار