کارشناس اقتصادی گفت: آمارها نشان می دهد قیمت نفت در بازارهای جهانی به مرز 50 دلار نزدیک می شود این امر به دنبال خود رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

حمیدرضا دانش کاظمی کارشناس بورس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معاملات در بازار سرمایه به ارقام خوبی رسیده این در حالی است که بازار سرمایه جای خودش را در صنعت پیدا کرده و روزانه تقریباً 800 الی 1000 میلیارد معامله در حال بستن است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نفت و برخی کالاهای اساسی مانند سنگ آهن، روی و مس در بازار سرمایه تأثیر گذار است گفت: تأثیر مواد خام و معدن بر روی بازار بورس بسیار است این در حالی است که اکثر روزنامه های اقتصادی دنیا معتقدند قیمت نفت جهان به مرز 50 دلار نزدیک شود باعث رشد اقتصادی بیشتری می شود.

وی اذعان داشت: آمارها نشان می دهد در صورت فروش هر 50 بشکه نفت تقریباً 3 درصد به رشد اقتصادی کشور کمک می شود. اگر صنعت نفت و گاز توسعه پیدا کند به طور یقین به دنبال خود رشد اقتصادی به همراه خواهد داشت.

کاظمی با اشاره به اینکه صندوق رشد اقتصادی را برای کشور در سال 95، 4 درصد در نظر گرفته است گفت: پیش بینی معقول این است که رشد اقتصادی کشور همچون ایران که در گذشته با رشد منفی مواجه بوده شاهد افزایش 6 درصدی باشد چرا که وضعیت بازار با رشد مواجه خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، اقتصاد ، قیمت ، بازار ، گاز ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار