با گذشت چند روز از مشاهده کانون های تب برفکی در خمین تاکنون پنج هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک ، رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: در کانون های پر خطر این بیماری کار مایه کوبی دام ها توسط تیم های دولتی در حال انجام است و در مکان های دیگر نیز بنا به درخواست دامداران توسط بخش خصوصی دام ها مایه کوبی می شوند.
بهروزی افزود: نقل و انتقال دام ، علوفه و وزش باد باعث شیوع بیماری تب برفکی در خمین شده است که باعث خسارت های مالی به دامداران شده است.
وی ادامه داد: اعزام کارشناسان دامپزشکی برای ضد عفونی و سم پاشی میدان دام و جایگاه های واحدهای دامی ، قرنطینه ، مایه کوبی دام ها ، جلوگیری از تردد دام ها به این شهرستان از اقدامات پیشگیرانه برای شیوع این بیماری است .
رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: تنها میدان فروش دام زنده این شهرستان به دلیل کنترل بیماری ویروسی موج جدید تب برفکی دامی به نیمه تعطیل شده است .
وی ضمن توصیه به دامداران در خصوص رعایت تردد و قرنطینه دام ها و رعایت اصول امنیت زیستی ، خواستار همکاری برای انجام واکسیناسیون دام ها و پوشش کامل واکسیناسیون با سویه مناسب برای کنترل و پیشگیری از رخداد موارد جدید و همه گیری بیماری شد.
مسئول میدان دام خمین هم گفت : میدان فروش دام زنده شهرستان خمین در بین استانهای همجوار بزرگ ترین و فعال ترین میدان فروش دام است که در این میدان روزانه بین 500 تا یک هزار راس دام خرید و فروش می شود.
علیزاده در خصوص تعطیلی این میدان دام در 15 روز گذشته گفت : در تمامی این چند روز کلیه جایگاه ها سم پاشی و ضد عفونی شده است و هیچ گونه دام سبک و سنگین خریداری نمی شود .
انتهای پیام /
برچسب ها: اراک ، خمین ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.