کارشناس اقتصادی گفت:دولت نیز حداکثر حمایت را از تولیدات داخلی به عمل آورد و اگر تولیدات داخلی افزایش یابد، شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

فرشید سیم بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مدیریت در زمینه  اقتصاد ایران پس از برجام اظهار داشت: اقتصاد ایران هم اکنون در زمینه ی سرمایه گذاری، دچار تغییران زیادی نبوده است، بنابراین نباید توقع داشت که سرمایه گذاران در این مدت بدون توجه به بهتر شدن شرایط کسب و کار بدون خوب سرمایه گذاری خارجی و تغییرات بنیادی در شرایط فعلی، به انضمام محدودیت های دیگر از قبیل وارد کردن کالاهای قاچاق اقدام به سرمایه گذاری کنند.

وی در خصوص حمایت از تولیدات داخلی برای رقابت با کالاهای وارداتی گفت: در مرحله ی نخست، باید حمایت های لازم از تولید کنندگان داخلی صورت گیرد.

هم چنین از قاچاق کالا، قوانین دستبردی و انحصاراتی که از سوی دولت انجام می شود، جلوگیری به عمل آید.

سیم بر ادامه داد: اگر شرایط کسب و کار به سمت بهبودی پیش برود به طوری که تولیدکنندگان در درون بازار، شفافیت را احساس کنند و نسبت به آینده احساس عدم اطمینان نکنند.

کارشناس اقتصادی افزود: باید برای بهبود اوضاع و شرایط امروز، شرایط تسهیل اعطای وام را سهل تر کرد، تا بخش های خصوصی نسبت به گذشته از آن بهره مند شوند.

سیم بر با اشاره به این که، عده ای بر این باورند که نرخ بهره در کشور کاهش پیدا کند، گفت: از آن جا که پول از چرخه اقتصادی بانک ها خارج شده و این امر سبب کاهش نقدینگی می شود بنابراین امر، این مسئله می تواند برای اقتصاد کشور زیان آور باشد.

سیم بر گفت: افزایش تولید در داخل کشور باعث اشتغال زایی می شود و در کنار اشتغال نیز، قدرت خرید مردم ارتقا پیدا می کند.

سیم بر در پایان خاطر نشان کرد: اگر حمایت های اساسی از سوی دولت صورت گیرد، به طور یقین درآمدهای ارزی افزایش پیدا می کند و با این روش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار